Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Tata Motor



Üretildiği ülke: Hindistan

Kurucusu: Ratan Naval Tata

İsmi Nereden Geliyor: Tata : Kurucusunun soy ismi


Tata, 1945 yılında Mr. Ratan Naval Tata tarafından Hindistan´da kurulmuştur. 1954 yılında ticari araç üretimi için Alman Daimler Benz ile ortaklık kurmuş ve bu ortaklık 1969 yılında son bulmuştur. Firma Hindistan'ın Jamshedbur, Pune ve Lucknow şehirlerinde kurduğu fabrikalarıyla üretim yapmaktadır. 2004 yılında Güney Kore'de bulunan Daewoo şirketinin ağır vasıta bölümünü bünyesine katmıştır. Malezya, Mısır, Kenya, Güney Afrika Cumhuriyeti ve Bangladeş'te üretim yapmaktadır. Tata dünyanın en ucuz arabası Tata Nano'yu yapmıştır.Tata'nın Türkiye distribütörlüğünü İsotlar Grup yapmaktadır Tata Nano Türkiye'ye 2009 yılında gelecektir. Ayrıca Tata İngiltere'nin lux markaları olan Land Rover ve Jaguar'ı 2,3 milyar dolara ABD'lı otomotiv şirketi Ford'dan satın almıştır. Toplamda 16 bin çalışanı olan Jaguar ve Land Rover, 1989 ve 2000 yıllarında Ford Motor Co. bünyesine katılmıştı.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

TOFAŞ



Üretildiği ülke: Türkiye
Kurucusu: Vehbi Koç


Fiat lisansıyla 1968 yılında Türkiye'de kurulan otomobil firması. İsmi Türk Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi'nin kısaltmasıdır.

Fabrikanın temeli Bursa'da 13 Nisan 1969'da atılmıştır. Fabrika alanı kuruluşta 61.848 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 735.170 metrekareydi. 12 Şubat 1971 yılında seri üretime geçmiştir. Bursa-Yalova yolu üzerinde Demirtaş sanayi bölgesinde kurulu işletmede şu an itibariyle 8500 işçi çalışmaktadır.



Ürettiği modeller



Murat 124 modeli ile seri üretime başlayan Tofaş, daha sonra 1977'de Murat 131'i,Kuş serisi olarak adlandırılan (Fiat Regata bazlı Şahin, Doğan, Kartal, 1983'te Murat 124'ün devamı olan Serçe) ve daha sonra Fiat ile aynı anda olmak üzere 1990'da Tempra üretimine geçti. Bu modelleri sırasıyla Tipo, Uno, Siena, Palio, Marea, Brava, Albea, Doblò, ve Linea modelleri izlemiştir. Son olarak da 2007 yılı sonunda Fiorino modelinin üretimine başlanmıştır. Bu araç PSA grubu için de üretilmekte olup, üretimin büyük kısmı ihraç edilmektedir.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Toyota



Üretildiği ülke: Japonya

Kurucusu: Kiichiro Toyoda

Kurulduğu yıl: 1937

İsmi Nereden Geliyor: Kelimenin kökü ailenin soy ismi olan Toyoda'dan gelir. Toyoda, Japoncada "bereketli pirinç tarlası" anlamındadır.

Amblemin Anlamı: 3 elipsten yapılmış amblem Toyota'nın geleceğe yönelik kararlılığını gösterir. İlk elips Toyota sahibini, ikinci elips Toyota'yı iki elipsi çevreleyen üçüncü elips ise Toyota teknolojisi ve yeniliğinin sınırsız olanaklarını ve yaratıcı ruhunu simgeler


Toyota Motor Corporation (TMC veya Toyota), minivanlardan büyük kamyonlara kadar değişen alanlarda üretim yapan ve büyük bir model yelpazesine sahip olan, dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden birisidir. Yakın zamanda Ford'u geçerek dünyanın en büyük ikinci otomobil firması olan Toyota'nın 2007 yılında dünya üzerinde en çok otomobil üreten firma olan ancak büyük bir ekonomik kriz içindeki General Motors'u tahtından edeceği düşünülmektedir. 2007 ilk çeyrek dünya satış rakamlarına göre General Motors'u geçmiş ve en çok satılan otomobil markası olmuştur.

2003 takvim yılında Toyota, Lexus, Daihatsu ve Hino markalarının yıllık toplam satışları 6,78 milyon adede ulaşmıştır. Japonya'da 12 fabrikası, 11 bağlı kuruluşu, ve 26 ülkede 46 üretim tesisi 316.121 çalışanı ile Lexus ve Toyota marka araçlar üreten şirketin ürünleri, 140'tan fazla ülkede müşterilere ulaştırılmaktadır. Toyota'nın otomotiv işlerindeki gelirleri, toplam satışlarının %90'ını kapsamaktadır.2007 yili Cirosu 239,4 Milyar. $ (23,94 Trilyon Yen). Toyota'nın telekommunikasyondan prefabrik evlere, ve lüks yatlara kadar değişik alanlarda çalışan şirketleri de bulunmaktadır.

Küresel Toyota satışları yıllar içerisinde gelişim göstermektedir. 1937 yılındaki kuruluşundan beri, Toyota'nın ürün yelpazesi, dünyanın ilk seri üretilen hibrit aracı "Prius"u ve pazara hazır ilk hidrojenli aracı "Toyota FCHV"'yi kapsayacak kadar genişlemiştir.

Toyota'nın 1951 yılından beri aralıksız ürettiği "Toyota Land Cruiser" modeli sadece yüksek satış rakamlarına ulaşmakla kalmamış, arazi kabliyeti ve kalitesi sayesinde sınıfında bir efsane haline gelmiştir.

Toyota üretim sistemi (TPS), tüm müşterilerin ihtiyacına uygun araçların esnek bir şekilde ve yüksek kalitede üretilebilmesine imkân vermektedir.


Modeller


Toyota Corolla

Toyota Auris

Toyota Corolla Verso

Toyota Yaris

Toyota Avensis

Toyota RAV4

Toyota Hilux

Toyota Hiace

Toyota Camry

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Prado
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Trabant (Pkw)



Doğu Almanya yapımı otomobil.Sahip olmak yıllarca beklemeyi gerektirirdi

Adını üretime başladığı yıllarda uzaya fırlatılan Sputnik'ten alan ve Almanca uydu anlamına gelen Trabant'ın üretimine bundan 1957``de başlandı. Trabant, tarihe karışan Doğu Almanya’nın en çok kullanılan aracı oldu.

Trabantlar, sosyalist rejimin statü sembollerindendi. Halk arasında Trabant’ı olanlar ve olmayanlar diye bir ayrım vardı. Trabant’ı olanlar şanslıydı. Zira Trabant’a yani Almanya’da halk arasındaki adıyla ‘Trabi’ye sahip olmak o kadar kolay değildi. Trabi sahibi olmak için önce devlete bu talep iletiliyor daha sonra da teslimat için sıraya giriliyordu. Alıcılar oluşturulan listelerde sıranın kendilerine gelmesi için ortalama 12- 13 yıl bekliyordu.

II. Dünya Savaşından sonra Doğu Almanya’da otomobil endüstrisinin en büyük sıkıntısı malzeme temin edememekti. Bu da otomobil üreticilerini alternatif arayışlara itti. İlk kez 1957 yılında üretim bandından çıkan Trabantlar, geri dönüşümü sağlanmış malzemeyle yapılan ilk otomobil unvanına da sahip oldu. Zira Trabantların kaportası,Rusya’dan temin edilen pamuk atıkları ve Doğu Almanya’nın boya endüstrisinin atıklarından elde edilen Duroplast malzemesinden üretildi.

İlk kez 1957 yılında 4 bin marka satışa sunulan 601 ve 601 Üniversal modelleri Wankel Motoru kullanıyordu ve 600 kilo ağırlığındaydı.100 km’de 5 buçuk litre benzin yakıyordu.Motoru Dört yetişkinin sığabileceği iç hacme sahip olan Trabantların kötü özellikleriyse, çok gürültü çıkarmaları ve çevreyi çok fazla kirletmeleriydi.

Doğu blokunun son yıllarında Trabant çağdaş batı normlarına uyum gösterdi ve 1.1 modeli Volkswagen Polo motoru ile üretildi. Böylece 28 litre benzinle ve 130 km/h hızla 450 Km yol yapan, thermosetting plastik dış gövdesi ile darbelerde ezilmeyen, asla çürümeyen, Mc Pearson sistemi ile mükemmel süspansiyonu olan bir araç yaratıldı
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Volkswagen




Üretildiği ülke: Almanya

Kurucusu: German Auto Association
(Alman Otomotiv Birliği)
İsmi Nereden Geliyor: Almanca'da "halkın arabası" anlamına gelmektedir.
Amblemin Anlamı: VW amblemi, Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu.
Ekim 1948'den bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini simgeliyor.
Firmanın sloganıDas Auto(Araba Bu)


Volkswagen AG, Almanya'de, 1938 yılında tek model halk tipi otomobil üretimi için Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi tarafından German Auto Association'a (Alman Otomotiv Birliğine) kurdurulan otomobil firması. Şirketin adı, Almanca'da "halkın arabası" anlamına gelmektedir. Grubun sahip oldugu markalar Audi, Škoda, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Volkswagen Ticari araclar ve Şubat 2008 bu yana Scaina dır . Brazilya'daki fabrikalarında VW Titan Tractor adıyla kamyon üretimine başlamıştır. Güney Afrika Cumhuriyetindeki fabrikasında Volksbus adıyla otobüs Üretmektedir.

Tarihçe


1940'tan sonra Alman savaş gücünü arttırmak için harekete geçirilen Volkswagenwerk (Wolfsburg), kara ve hava taşıtlarının, özellikle uzun menzilli V1 ve V2 güdümlü füzelerin yapımı için sanayi gücünü ordunun emrine verdi. II. Dünya Savaşı'ndan sonra Volkswagen'in denetimini, Milli İktisat Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Federal Almanya Cumhuriyeti, Aşağı Saksonya Hükümeti, fabrika yönetici ve personeli temsilcilerinden kurulu onbeş kişilik bir kurul üzerine aldı. 1948'de Heinz Nordhoff (Berlin-Charlottenburg Politeknik okulu mühendisi, doğ. 1899) tarafından yeniden teşkilatlandırılan Volkswagenwerk, 1950'den sonra başlangıçtaki üretim kapasitesine ulaştı. 1953'te Batı Almanya'nın en çok otomobil üreten fabrikası haline geldi. Volkwagen, Adolf Hitler'in Alman halkını otomobil sahibi yapmak için yaptığı en geniş kapsamlı proje olarak kabul ediliyor.

Volkswagen ve 80'li yıllar


Volkswagen 1980'li yıllarda dünya çapında genişleme hedefine ulaşmak için çalışmalara hız verdi. Uluslararası alanda faaliyete girişmeden önce kendi ürün çeşitlerini tamamen modernleştiren şirket, yeniden Avrupa'nın bir numaralı markası olma yolunda kararlı adımlarla ilerledi. Markanın en çok satan modeli olan Golf'un yanı sıra Polo, bagajlı versiyonu Derby, sportif modeli Scirocco, orta sınıf aile otomobili Passat ve 1981'in Eylül ayında da Passat'ın daha zengin donanımlı bagaj tipi Santana modeli bulunuyordu. Klasik kaplumbağa Volkswagen'in üretimi ise Latin Amerika ülkelerinden Meksika'da ve yeni yapılan bir anlaşmayla da Mısır'da devam etmekteydi. Bu tipin toplam üretim sayısı 1981'in 15 Mayıs'ında 20 milyonu aşarak yeni bir rekor kaydetmişti. 1983'ün Ağustos'unda sıra, en çok talep gören modelin yenilenmesine gelmişti ve ikinci nesil Golf, birincisi gibi büyük ilgiyle karşılandı. Benzinli ve Dizel motorlarının yanı sıra yeni Golf'un bir de çevre kirlenmesini önleyen katalitik egsoz sistemli tipiyle sipariş etme seçeneği vardı. Çevreye saygılı emisyon sistemi zamanla yaygınlaşıp tüm modelleri kapsayacaktı.

Genç nesil arasında ise çok popüler olan "GTI" modeline yüksek performanslı 16 supaplı bir motor, Mayıs 1985'te ilave edildi. Bu modelin uluslararası otomobil sporundaki başarıları kısa zamanda gündeme gelmeye başlamıştı ve 1986'da Grup A Dünya Ralli Şampiyonu oldu, Golf GTI 16V.


Volkswagen'in Wolfsburg'daki fabrikasıBöylece bütün modelleriyle Volkswagen'lerin üretimi ilerlerken, 1987'nin 23 Mart'ında beyaz bir Golf CL tipi, özel bir buluşmaya vesile oldu. O gün, Volkswagen kuruluşu 50 milyonuncu otomobilini üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyordu. Artık Golf modeli yalnız Almanya'nın değil, tüm Avrupa'nın en çok satan tek tip otomobili olmuştu. Bir yıl sonra Haziran ayında Golf modelinin toplam üretimi 10 milyona ulaştı. İki ay sonra da emektar Wolfsburg fabrikası kuruluşundan bu yana ürettiği 25 milyonuncu üniteyi uğurluyordu. Ancak bütün bu kutlamalar birbiri ardına devam ederken, otomobil pazarındaki yerini sağlamlaştıran Volkswagen, kendini 1990'lı yılların getireceği daha da çetin bir rekabete hazırlıyordu.


Volkswagen tasarım modelleri


1980'li yıllarla birlikte Volkswagen yeni bir hamle daha geliştirerek, gelecek yılların tekniğine ışık tutacak model tasarımları çıkarmaya başladı. Şirketin araştırma ve geliştirme faaliyetleri içinde yürütülen bu çalışmalar için 9.000 m2 ofis ve laboratuvar alanı ile 6.000 m2 atölye ve deney alanı tahsis edildi. Geliştirilmiş konfor, yüksek hızda güvenlik ve çevre kirliliği sorunları, bu bölümde derinlemesine inceleniyordu. AUTO 2000 projesi bu amaçla geliştirilen ilk model oldu. Hız denemelerinde kullanılan IRVW II modelinden sonra çarpıcı stili olan IRVW 4-Futura modeli geliştirildi. Bu modelin taşıdığı özellikler arasında martı kanadı gibi açılan geniş yan kapılar, ABS fren sisteminin yanı sıra otomatik park etme sistemi de vardır. Bu nedenle de hem ön, hem de arka lastikleri yön değiştirebiliyordu.

İlk otomobilleri, Hitler'in her Alman ailesini bir otomobil sahibi yapma düşüncesi doğrultusunda, Porsche firması tarafından tasarlanıp üretilmeye başlanan, oldukça ekonomik ve kullanışlı olan, Türkiye'de "kaplumbağa" ya da "tosbağa" olarak bilinen (İngilizcede Beetle, yani böcek) modeliyle Volkswagen'in ünü tüm dünyaya yayıldı. Tüm dünyada 20 milyondan fazla üretilmiş olan bu modelin üretimi 2003 yılına kadar devam etti. Aynı modelin günümüze uyarlanmış yeni versiyonu olan New Beetle ise 1999 yılında piyasaya sürüldü. Volkswagen, bugün birçok modeliyle dünya pazarında söz sahibi olan önemli bir otomobil firmasıdır.

Şu sıralar, TSI kodlu yeni motorunu Polo, Golf ve Jetta modellerine monte edip satışa sürmektedir. Bu motor, 1.4 litre hacme sahip olup 170 beygir güç üretebilmektedir.

Uluslararası başarılar


Volkswagen'i 1980'li yıllara hazırlayan Toni Schmücker, 1981'in sonuna doğru şirketin idaresini Dr. Carl Hahn'a bıraktı. Otomotiv dünyasının globalleşme sürecine girdiği bu dönemde Dr. Hahn'ın liderliğinde birçok gelişmelere imza atıldı. Bunlardan en önemlisi Çin Halk Cumhuriyeti'nde Volkswagen Santana modelinin üretimine başlamak olmuştu. Bakir sayılan bu pazarda Volkswagen, bugün halen güçlü pozisyonda öncülüğünü devam ettirmektedir. Hahn döneminin ikinci büyük anlaşması ise İspanyol Seat markası ile yapıldı. Önceleri teknik işbirliği ile başlayan ilişkiler, sonraları FIAT'ın çekilmesiyle tam bir devir teslimle sonuçlandı. Volkswagen yönetimi altında SEAT'ta gelişmeler hızla ilerledi. Diğer taraftan Güney Amerika ülkelerine araç temin etmek için % 51 Volkswagen hissesiyle güçlü bir kuruluş olan AUTOLATINA kuruldu. Ünlü Berlin Duvarı henüz yıkılmamıştı ama Volkswagen yetkilileri Almanya'nın doğu kesimindeki otomotiv kuruluşlarıyla görüşmeleri başlatmışlardı. Dünya, yeni bir dönemin eşiğindeydi ve Volkswagen yönetimi de bunun bilinciyle gelişmeleri izliyordu.

Volkswagen Türkiye


Volkswagen araçları Türkiye ye Doğuş Grubu tarafından ithal ediliyor. Bu grubun elinde bulunan medya şirketleri sayesinde büyük kitlelere ulaşmayı başarmış ve satış rakamları dikkate şayen rakamlara ulaşmıştır. Önceleri beğeni için kısıtlı sayıda araç ithal ediliyordu, bu sayede bekleme süreleri çoğalıyor ve beklemek istemeyen alıcılar araçların ikinci eline rağbet ediyordu. Bu durum ise araçların ikinci el piyasada rağbet görmesine ve dolası ile de aracın değerine değer katmakta idi. Bu sayede piyasada kısa sürede markanın imajı ikinci elde değerli olan marka sınıfına erişmiştir. Bu satış tekniğinin aynısı Scuderia Ferrari tarafından dünya çapında son 25 yıldır uygulanmakta ve bir çok piyasa eleştirmeninden nasibini almaktadır. Ancak tüm bu eleştirilere rağmen bugün Ferrari sahip olduğu ünü ikinci ele düşen araçları kendisinin, piyasa değerinin üstünde fiyatlara, geri almasına borçludur. Bu işlemlerde Ferrari hep aracı kullanarak kendinin kesinlikle taraf olmadığını yansıtmayı başarmıştır


Modeller


Volkswagen Beetle
Volkswagen Bora
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caravelle
Volkswagen Golf
Volkswagen Jetta
Volkswagen Karmann Ghia
Volkswagen Lupo
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat CC
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Polo
Volkswagen Sharan
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touran
Volkswagen Transporter
Volkswagen Crafter Volt
Volkswagen EOS
Volkswagen Scirocco
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Volvo


Üretildiği ülke: İsveç

Kurucusu: SKF

İsmi Nereden Geliyor: Volvo Latince yuvarlanıyorum demektir
Amblemin Anlamı: Volvo emniyet kemerini bulduklarından dolayı amblemlerindeki çizgi emniyet kemerini temsil etmektedir. Simgelerindeki yuvarlak ve ok simyadaki 7 metalden biri olan demiri simgeler .Demir en sağlam metaldir. İsimle logo birleştirildiğinde devinimdeki sağlamlık anlamı ortaya çıkar İsveç’in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih’i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor



Volvo dünyanın önde gelen TIR, otobüs, otomobil, iş makinesi, deniz motoru ve endüstriyel motorlar üretimi yapan firmasıdır. Bunun dışında Volvo Group olarak uçak endüstrisinden finans sektörüne kadar geniş alanda faaliyet gösteren holdingdir.

1927 yılında İsveç Göteborg'da SKF markasının bilya üretici olarak kuruldu. Volvo Group'a bağlı binek otomobil üreticisi firma Volvo Cars, 1999'dan beri Ford Motor Company'ye bağlı olarak faaliyet gösteriyor. Deniz motorları üreten bölüm ise Volvo Penta olarak adlandırılmaktadır. Bunun dışında Mack tırları da Volvo Group'a bağlıdır. Kendine ünlü Alman otomotiv devleri Audi, BMW ve Mercedes'i rakip olarak seçmiştir.Dünyada güvenlik açısından en değerli otomobillerin arasındadır. Volvo,şu an tüm Dünya'yı saran Küresel Kriz sebebiyle batabilir



Modelleri


Volvo C30
Volvo S40
Volvo S60
Volvo S80
Volvo V50
Volvo V70/XC 70
Volvo S70
Volvo 860
Volvo 244 DL
Volvo XC 90
Volvo 850
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Wartburg



Üretildiği ülke: Almanya

Üretimin Bittiği Yıl: 1991 yılında Opel'in satın almasıyla üretim durmuştur
İsmi Nereden Geliyor: "Wartburg" ismi, arabaların üretildiği Eisenach şehrine
tepeden bakan Wartburg Kalesi'nden gelmektedir.
Amblemin Anlamı: Logo üretildiği şehri ve kalesini simgelemektedir


Wartburg, Doğu Almanya'da üretilmiş olan bir araba markasıdır. Üç silindirli iki zamanlı bir motora sahiptir ve motorun sadece yedi hareketli parçası vardır. Yerçekimi gücüyle çalışan yakıt sistemi ve otomatik vites imkânıyla devrinin ileri teknoloji ürünü bir arabasıydı.

Üretimin başlaması 1885 yılına kadar gider ve 1991 yılında Almanya'nın birleşmesiyle biter. 1988'de iki zamanlı motor, dört zamanlı Volkswagen motoruyla değiştirildi. Ancak aradan geçen zaman ve hızla gelişen teknoloji yüzünden bir daha zamanın gereksinimlerini karşılayamadı. Şirketin sonu, Alman Markının kullanılmaya başlaması ve maliyetin 20,000 DM olduğunun anlaşılmasıyla geldi. Fabrika, 1991 yılında Opel tarafından satın alındı.

Wartburglar Avrupa'nın pekçok yerine ihrac edilmiştir ve günümüzde bile mutlu Wartburg kullanıcılarına rastlamak mümkündür. Bazı ülkelerde Wartburg kulüpleri kurulmuştur. 1990'larda Almanya'da polis arabası olarak kullanılan Wartburglar, günümüzde de özel yarış arabaları olarak kullanılmaktadır.

Türkiye'de de, özellikle 1989 Göçüyle Bulgaristan'dan gelen Türklerin getirdikleri çok sayıda Wartburg bulunur. Bunların çoğu hala kullanılmaktadır. Fabrikanın üretimi durdurmasından dolayı eski arabalar parçalanarak yedek parça sağlanır.

"Wartburg" ismi, arabaların üretildiği Eisenach şehrine tepeden bakan Wartburg Kalesi'nden gelmektedir. Markanın logosunda da bir kale sembolü vardır. Arabaların en yaygın rengi yavruağzı ve beyazdır.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Yugo



Yugo, Zastava tarafından üretilmiş olan bir otomobildir. 1954 yılında Zastava'nın Fiat ile yaptığı ortaklık sonrasında otomobil üretimine başlanmıştır. Amerikalılar tarafından dünyanın en tehlikeli aracı seçilmiştir ve Yugo'nun üretimi durdurulmuştur.

Yugoların üretimi Yugoslavya'nın Kragujevac şehrindeki fabrikaya dayanır. İlk olarak askeriye için kamyon üreten fabrika daha sonra Fiat firması ile otomobil üretimine geçmiştir. 1971'de Fiat 128 üretimi yapan fabrika Fiat 127'lerin üretimine geçtikten sonra buna Yugo 45 ismini vermiştir. 903, 1100, 1300 cc lik modelleri olan araba Amerika Birleşik Devletleri'nde Yugo GV, GVL, GVS, GVX adlı versiyonlarla satılmıştır. 1980'lerin ortalarına doğru IVECO kamyon üretimine de başlayan fabrikada o zamana dek Zastava markası ile üretilen tüm araçların adı Yugo olmuştur. Yugo Koral, Yugo Skala gibi değişik varyasyonların da üretimi başlamıştır.

1985 yazında Amerika'da satılan en ucuz araba özelliğini almıştır. Fiyatı sadece 3990 dolar idi. Ve en yakın rakibinden bin dolar daha ucuzdu. 1989 yılında ise Yugo America iflas bayrağını çekerek buradaki satışları bırakmıştır.

1990'larda iç savaş nedeni ile üretim aksamış, 1999'da ise NATO tarafından stratejik silah üretimi nedeni ile fabrika bombalanmıştır.

Savaş sonrası için fabrika Macarlar ile iş ortaklığına başlamıştır.

Bugün yeniden üretime geçen eski dost Yugo'lar ise Sırbistan'ın ticari nedenlerle olan bazı anlaşma sıkıntıları nedeni ile yeniden dünya ya yayılmaya başlayamamıştır.
 
---> Tüm Otomobil Markaları Doğuşu Ve Gelişim Öyküsü

Bugatti alman
[MENTION=42805]HaDeS[/MENTION]
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst