Türk Telekom Hakkında, Kurumsal Tanıtım, Tarihçe

Asi Ruh

Kayıtlı Üye
Türk Telekom 1840 senesinden bu yana, çağın getirdiği haberleşme imkanlarını müşterilerine sunmanın heyecanını sürdürüyor.
Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, köklü tarihi boyunca benimsediği “en yeni iletişim teknolojilerini Türkiye ile buluşturma” misyonunu başarıyla sürdürmektedir.
2005 yılında Türk Telekom özelleştirildiğinde sabit hat operasyonları ve genişbant hizmetleri haricinde Avea’nın yüzde 40’lık hissesine sahip olan Türk Telekom, grup şirketleri ile birlikte bugün Türkiye’nin öncü entegre telekomünikasyon ve teknoloji hizmetleri sağlayıcısıdır ve müşterilerine sabit telefondan, GSM, data, internet ve yenilikçi yakınsama teknolojilerine kadar geniş bir hizmet yelpazesi sunmaktadır.
Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojisi şirketi Türk Telekom, sabit hat ve GSM’den geniş bant internete kadar bütünleşmiş telekomünikasyon hizmetleri sunmaktadır. Türk Telekom grup şirketlerinin 31 Mart 2011 itibariyle 15,8 milyon sabit hat, 6,7 milyon ADSL hattı (toptan) ve 11,8 milyon GSM abonesi bulunmaktadır. Grup şirketleri, tüm ülkeyi kapsayan modern şebeke altyapısıyla Türkiye genelindeki bireysel ve kurumsal müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunmaktadır. Türk Telekom, Türkiye’de faaliyet gösteren Genişbant operatörü TTNET, yakınsama teknolojileri şirketi Argela, BT çözüm sağlayıcısı Innova, online eğitim yazılımları şirketi Sebit A.Ş., çağrı merkezi şirketi AssisTT şirketlerinin %100’üne, aynı zamanda Türkiye’deki üç GSM operatöründen biri olan Avea’nın hisselerinin %89,99’una da sahiptir. Türk Telekom ayrıca, Hollanda’da kurulu bulunan ve %100’üne sahip olduğu Türk Telekom International Holding BV aracılığı ile Avrupa’nın önde gelen bağımsız toptan data ve kapasite servis sağlayıcısı Türk Telekom International AG ve iştiraklerinin de %100'üne sahiptir. Bunun yanı sıra Türk Telekom, Arnavutluk’taki yerleşik telekom operatörü Albtelecom şirketinde de dolaylı azınlık hissesine sahiptir. Türk Telekom’un hisselerinin %55’i Ojer Telekomünikasyon A.Ş. ve %30’u Türkiye Hazine Müsteşarlığı’na aittir. Geriye kalan %15’lik hissesi de halka arz edilmiştir. Türk Telekom hisseleri, Mayıs 2008 itibariyle İMKB’de işlem görmektedir.
Türk Telekom hisselerinin % 55’i Ojer Telekomünikasyon AŞ ve % 30’u Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı’na aittir. Geriye kalan % 15’lik hissesi de halka arz edilmiştir. Türk Telekom hisseleri, Mayıs 2008 itibarıyla İMKB’de işlem görmektedir.
İngiltere’nin önde gelen marka değerleme şirketlerinden Brand Finance’in araştırmasına göre Türk Telekom, 2009, 2010, 2011 ve 2012 yıllarında üst üste “Türkiye’nin en değerli markası” olmuştur.
Son 6 yılda gerçekleştirdiği konsolide yatırım miktarı 11 milyar TL’yi aşan Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, gerçekleştirdiği yatırımlarla ekonomiye, müşterilerine ve içinde var olduğu topluma değer yaratmak için çalışmalarını sürdürmektedir.
Yakınsama vizyonu
Türk Telekom telekomünikasyon alanında tüm dünyada bugünü ve geleceği belirleyen “yakınsama” kavramını 2009 yılında stratejisi olarak belirleyerek, bu kavramın Türkiye’de yerleşmesini sağladı. Ses, veri ve görüntü gibi farklı iletişim teknolojilerinin tek platformdan verilmesini sağlayan yakınsama teknolojilerine yenilikçi ürün ve yatırımlarıyla öncülük ediyor.
Türk Telekom sahip olduğu güçlü altyapı, yıldan yıla çeşitlenerek artan katma değerli hizmetleri ve sürekli değişip gelişen teknolojik olanakları hizmetlerine hızla yansıtabilme kapasitesi ile hem bölgesi hem de dünyada sayılı sabit telefon operatörleri arasında yer almaktadır.
Dev çalışan kadrosu
Türk Telekom, markasının gücünü pekiştiren insan kaynağına yatırımlarını da kesintisiz şekilde sürdürüyor.24.000'i aşkın çalışanı bulunan Türk Telekom, Türkiye’nin 81 ilinde istihdam yaratarak ülke ekonomisine ve bölgesel farklılıkların giderilmesine destek oluyor.
Türkiye’ye Değer projeler büyüyor
Türk Telekom; teknoloji, altyapı ve insan kaynağına yaptığı yatırımların yanı sıra, ülke çapında hayata geçirdiği “Türkiye’ye Değer” sosyal sorumluluk projeleriyle de toplum yaşamına değer katıyor. Telefon Kütüphanesi, Türk Telekom Okulları, Türk Telekom Internet Evleri, Türk Telekom Spor Kulüpleri ve e-Fatura Ormanları gibi ulusal çapta yürütülen dev sosyal sorumluluk projelerinin yanı sıra Türk Telekom İl Müdürlükleri’nin düzenlediği 100’den fazla yerel sosyal sorumluluk faaliyeti de “Türkiye’ye Değer” projesi kapsamında hayat buluyor.
Türk Telekom’dan sürdürülebilirlik başarıları
Gelecek nesillere daha iyi bir gelecek bırakmak hedefiyle ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdürebilirlik prensiplerine göre dönüştüren Türk Telekom, 2011 yılında düşük karbon ekonomisine geçişi destekleyen, dünyanın en prestijli çevre projelerinden birisi olarak adlandırılan Karbon Saydamlık Projesi’ne (Carbon Disclosure Project/CDP) Türkiye’den raporlama yapan ilk telekomünikasyon şirketi oldu. İMKB 100 içinden CDP’ye raporlamayı yapan şirketler arasında yapılan değerlendirmede, 2011 yılında Türk Telekom metodoloji ve saydamlık açısından en iyi raporlama yapan iki şirketten birisi olarak ödüllendirildi.
 
---> Türk Telekom Hakkında, Kurumsal Tanıtım

1994
23 Şubat
Türkiye GSM teknolojisiyle tanıştı. Haberleşmede sınır tanımayan GSM ilk kez Ankara, İstanbul ve İzmir’deki abonelerine hizmet vermeye başladı.
1995
24 Nisan
PTT'deki telekomünikasyon ve posta hizmetlerinin birbirinden ayrılmasıyla Türk Telekomünikasyon A.Ş. kuruldu.
1998
27 Nisan
GSM lisansı, 25 yıllığına Turkcell ve Telsim şirketlerine devredildi
1999
Temmuz
Lokal santrala kablosuz erişim sağlayan KTS (Kablosuz Telefon Sistemi) sistemleri servise verilmeye başlandı.
2000
Temmuz
Kablo TV üzerinden Kablo Internet uygulamaları başlatıldı.
2001
8 Ocak
Aycell Haberleşme ve Pazarlama Hizmetleri A.Ş.kurulmuştur.
21 Mart
İş-TIM Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş., Aria ticari ünvanı ile faaliyete geçmiştir.
2004
19 Şubat
Türk Telekom'un GSM Operatörü Aycell ile İŞ-TİM ‘in birleşmesi sonucu kurulan TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş. resmen kuruldu.
15 Ekim
"TT&TİM İletişim Hizmetleri A.Ş" ticari ünvanı "Avea İletişim Hizmetleri A.Ş." olarak değişmiştir.
22 Temmuz
Türksat Uydu Haberleşme ve İşletme Anonim Şirketi (Türksat A.Ş.) kuruldu. Türk Telekomdan ayrı bir Şirket olarak faaliyetine başladı.
2005
14 Kasım
Türk Telekom'un özelleştirilmesi çalışmaları tamamlanarak, %55'i Oger Ortak Girişim Grubu'na devredilmiştir.
2006
15 Eylül
Türk Telekom, İş-TİM’in Avea’daki %40,56 oranındaki hissesini 500 milyon ABD doları karşılığında satın aldı ve Türk Telekom’un Avea’daki hisse oranı %81,12’ye yükseldi.
2008
15 Mayıs
Türk Telekom hisselerinin % 15’lik payı halka arz edilerek, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem görmeye başladı.
2009
Temmuz
Avea başarılı bir şekilde 3N hizmetleri vermeye başladı.
 
---> Türk Telekom Hakkında, Kurumsal Tanıtım, Tarihçe

irketimizin varlık sebebini ve müşterilerimiz için hangi değerlerin üretildiğini tanımlayan MİSYON’umuz;

Müşteri odaklı entegre iletişim çözümleri sağlayarak her zaman ve her yerde müşterilerimize hızlı, kaliteli, ekonomik hizmetler sunmaktır.

Şirketimizin kurmak istediği geleceği ve Şirketimizin ulaşmayı amaçladığı noktayı ifade eden VİZYON’umuz ;

İletişimde müşterilerimizi geleceğe taşıyan en doğru adres olmaktır.

Şirketimizi eşsiz kılan inançlar dizisini ve Şirketimizin karakterini tanımlayan kültürel özellikleri temsil eden DEĞERLERİMİZ ise şöyledir;

Biz, Müşteri Odaklı, Güvenilir, Yenilikçi, Sorumlu ve Özveriliyiz.
Gücümüz, Dayanışma ve Takım Ruhumuzdur.
 
---> Türk Telekom Hakkında, Kurumsal Tanıtım, Tarihçe

Yönetim Sistemi Politikamız
Telekomünikasyon operatörlüğünün ötesinde, bilgi toplumuna geçişin ana aktörlerinden biri olup, tüm süreçlerinde kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, şikayet yönetimi sistemi prensip ve gerekliliklerini dikkate alarak sürekli gelişen, verimliliği arttırmaya, müşterilerine ve pazara odaklanan, toplumsal sorumluluklarını daima ön planda tutan, çalışanlarına değer veren bir kuruluş olarak;
Çalışanlarımızın aktif ve yapıcı katılımları ile entegre yönetim sistemimizin sürekli iyileştirilmesini ve geliştirilmesini sağlarız,
Yükümlü olduğumuz yürürlükteki ulusal ve uluslararası Kalite, Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği, Şikayet ve İş Sürekliliği Yönetimi Sistemleri ile ilgili yasal ve regülatif şartlara uymayı taahhüt ederiz,
Faaliyetlerimizde İş Sağlığı ve Güvenliğini gereklerini yerine getirir, her türlü iş kazası sonucu yaralanma ve sağlık bozulmaları ile meslek hastalıklarını önlemeye yönelik sistemler geliştirir ve uygularız.
Müşterilerimizin şikayetlerini, istek ve önerilerini kanun, yönetmelik ve şirket kurallarına göre adil, tarafsız bir yaklaşım ve gizlilik içerisinde, mümkün olan en hızlı şekilde çözerek müşteri memnuniyetini sağlarız,
Faaliyetlerimizden kaynaklanan önemli çevresel etkileri kontrol etmeyi, azaltmayı veya ortadan kaldırmayı taahhüt ederiz.
İş Sürekliliği hizmetlerimizde afet ve acil durumlarda öncelikli olarak can güvenliğini sağlamayı, iş sürekliliği kapasitemizi sürekli iyileştirip, hizmetimizin sürekliliğini sağlamayı hedefliyoruz.
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst