Otel İşletmelerinde Personel Görev Tanımları

уαяєη

ɘƨмɘя
Bayan Üye
MÜDÜR

Diğer işletmelerde olduğu gibi konaklama işletmelerinde veya otel işletmelerinde de tüm sorumluluk ve hakimiyet müdür pozisyonunda bulunan kişiye aittir. Otelin işletilmesi, yönetimi, oda fiyatlarının belirlenmesi, satılacak oda sayısı ve sayısız görev müdürün sorumluluğu altında bulunmaktadır. Müdür diğer işletmelerde olduğu gibi otel işletmelerinde de eğer varsa yönetim kuruluna başkanlık eder.

MÜDÜR YARDIMCISI

Müdür yardımcısı da tıpkı müdürlükte olduğu gibi sadece otel işletmelerinde değil diğer tüm işletmelerde bulunan bir konumdur. Müdürün olmadığı zamanlarda müdürün görevlerini üstlenir bir bakıma vekilliğini yapar. Genel müdürü tesis içi ve dışındaki her platformda temsil etmek.departmanlar arası koordinasyonu sağlamada genel müdüre yardımcı olmak,
departman sorumluları ile Genel Müdür arasındaki iletişimde etkin rol oynamak.,satış ve pazarlama departmanıyla koordinasyon içerisinde olmak ve gerekirse satış ve pazarlamada aktif rol oynamak,ön büro hizmetlerinin sağlıklı yürütülmesinde Genel Müdüre yardımcı olmak,teknik bakım onarım ve ihtiyaçlarının tespitinde ve söz konusu hizmetlerin verimli bir şekilde yürütülmesinde Genel Müdüre yardımcı olmak müdür yardımcısının bazı görevlerindendir

GECE MÜDÜRÜ
Konaklama işletmelerine has bir kavramdır. Gece otelin idaresinde sorumlu olan kişidir. Müdürün gece vekilliğini yapar. Gece check in ve check out konularıyla ilgilenmek, misafirleri karşılayıp uğurlamak, gece çalışan personelin koordinasyonunu sağlamak ve çalışmaları denetlemek, gece meydana gelebilecek yangın, hırsızlık, ölüm, doğal afet gibi konularda genel müdürü haberdar etmek gibi görevler gece müdürünün sorumluluğundadır

-ÖNBÜRO-

Önbüro Müdürü

Otelin resepsiyon , rezervasyon ve belldesk personelinin tüm faaliyetlerinin yönetim , denetim ve koordinasyonundan sorumlu olmak.
En uygun karlılık sağlayacak şekilde rezervasyon politikasını belirlemek.
VIP formlarını hazırlayarak ilgili departmanlara ulaştırılmasını sağlamak.
Acentelerle yapılan sözleşmelere göre oda blokajlarını belirlemek.
Short’a düşme halinde misafirlere başka bir tesiste konaklama imkanı ayarlamak.
Aylık faaliyet raporlarını hazırlamak.


Önbüro Müdür Yardımcısı

Personelin davranışları ile onlara verilen işlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol eder.
Personelin haftalık çalışma saatleri , izin talepleri ile ilgilenir.
Departman içi toplantılar düzenleyerek personelin motivasyonunu arttırmak
Otel doluluk oranını , acentelerle yapılan sözleşmeleri , kontenjan anlaşmalarını , rezervasyon ile ilgili tüm işlerle yakından ilgilenmek.
Her an önbüro müdürü ile irtibatta olmak , her türlü konuda bilgi vermek.

Resepsiyon Şefi

Resepsiyon faaliyetlerinin tümünden ve resepsiyon çalışanlarından sorumludur.
Personelin işbaşındaki performansını sürekli denetler.
Resepsiyon personelinin çalışma saatlerini ayarlar.
VIP ve Complimentary misafirler hakkında Önbüro Müdürüne bilgi vermek.
Misafirlerle ve deske gelen şikayetlerle ilgilenmek.
Gerektiğinde her türlü konuda önbüro müdürüne başvurmak.

Resepsiyonist

Misafirleri karşılamak , konaklama belgesi doldurtmak
Check-in , Check-out işlemlerini yapmak.
Girişlerden önce oda durumlarını kontrol etmek , housekeeping ile sürekli bilgi alış-verişi yapmak ( oda durumları hakkında )
Günlük döviz kurlarını bilgisayara girmek.
Misafir mesajlarının zamanında iletilmesini sağlamak.
Günlük oda anahtar ve kartlarını kontrol etmek.
VIP formlarını , Room Change Formlarını , Teknik Arıza fişlerini doldurmak ve ilgili departmanlara dağıtılmasını sağlamak.
Otel odaları hakkında geniş bilgiye sahip olmak.
Gerektiğinde misafirlerin rezervasyon işlemlerini yapmak.





Rezervasyon Şefi

Otel odaları hakkında geniş bilgiye sahip olmak.
Rezervasyon taleplerini yazışmaya dönüştürmek , rezervasyon formunu doldurmak.
Rezervasyon ile ilgili planlamaları kontrol etmek , odalarla ilgili değişiklikleri , konaklama fiyatlarını yakından takip etmek.
Hotel forecastını , acente forecastını sürekli takip etmek.
Rezervasyonda çalışan personeli eğitmek ve yönlendirmek.

Rezervasyon Görevlisi

Otel odaları hakkında geniş bilgiye sahip olmak.
Konaklama fiyatları ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olmak.
Rezervasyon almak , bilgisayar sistemine girmek.
VIP ve Complimentory misafirleri ilgili kişilere bildirmek.
Rezervasyon değişikliklerini ve iptallerini yapmak.
Hotel forecastını ve acente forecastını sürekli takip etmek , gerektiğinde fazla rezervasyon almak.

Bell Captain

Bellboyların idaresinden ve misafir bagajlarının odalarına ulaşmasından sorumludur.
Bagaj odasını , bagaj arabalarını kontrol etmek , temiz tutulmasını sağlamak.
Günlük Check-in / Check-out raporlarını incelemek , yoğunluğa göre personel arasında iş bölümü yapmak.
Çıkış yapan misafirlerin hesabı olup olmadığını kontrol etmek , varsa resepsiyona yönlendirmek.
Lost and Found işlemlerini Housekeeping ile takip etmek.
Odalarda tespit edilen arızaların Resepsiyon ve Teknik Servise iletilmesini sağlamak.

Bellboy

Misafirleri karşılamak , bagajlarını almak
Misafir bagajlarını zamanında ve düzenli bir şekilde odaya çıkarmak.
Misafire eşlik ederken otel hakkında kısa bilgi vermek.
Giriş ve çıkışlarda tespit edilen arızaları Resepsiyona ve Teknik Departmana iletmek.
Misafire gelen mesajları zamanında iletmek.

Santral Memuru

Gelen telefonlara nazik ve kibar bir şekilde yardımcı olmak.
Tüm arayanlara yardımcı olmak.
Her türlü iletişim bağlantısını yapmak.
Gelen telefonları doğru kişilere bağlamaya dikkat etmek.
Müdürlere gelen telefonlara mutlara kimin aradığını sormak , bağlamadan önce müdüre bilgi vermek.
Mesajları doğru bir şekilde , tam ve düzgün almak.
Mesajların anında ulaştırılmasını sağlamak.


Satış ve Pazarlama

Otel işletmelerinde doluluk oranı II. Dünya Savaşı’ından sonra düşmeye başlamıştır. Bu düşüş 1950 yıllarında biraz daha arttığı görüldüğü , bunun nedeni olarak da motel işletmelerinin ortaya çıkması olarak gösterilmektedir. Bu olumsuz düşüşle mücadele etmek , yiyecek ve içecek satışlarını arttırmak , kongre turizmin yaygınlaşmasından faydalanmak , gelirlerini arttırmak isteyen ileri görüşlü otel yöneticileri , konusunda uzman satış personeline ihtiyaç duymuştur.

Otellerin iş kaynaklarından biri , daha önce otelde konaklayan müşterilerine doğrudan mektup göndermek suretiyle satışı arttırmak istemeleridir. Ancak daha önce otelde kalan müşterilerin sunulan hizmetlerden memnun kalmış olmaları gerekir. Bunu sağlamanın en iyi yolu da , otel personelinin müşterilerle olan ilişkilerin ve sundukları hizmetlerin müşteriler tarafından beğenilmesidir.

Oteller için diğer bir iş kaynağı “bağlantılı satışlar” dır. Bu satış türü daa çok tatil bölgelerindeki oteller için geçerlidir. Hava yolları şirketiyle işbirliği içinde çalışan satış müdürleri , yol ücreti , otel odası , yiyecek , gösteri ve hatta isteğe bağlı bir de gemi gezisini kapsayan tek fiyatlı bir tatil imkanı geliştirmişlerdir.

Satış müdürlüğü ; munferit olarak veya şirketlere yönelik oda ve ziyafet satışlarını maksimum seviyeye ulaştırmak için şirketler , diplomatik kuruluşlar , devlet daireleri ve havayolları ile ilişkileri yürütmekle görevlidir.

Görevleri

* Oda satışlarını maksimum düzeyde tutmak için , satış politikaları belirlemek ve belirlenen satış politikalarını yürütmek.
* Kongre – Baket – Seminer ve Acenteden gelen misafir hizmetlerinde şirketin ürün ve hizmet politika ve stratejilerini izlemek.
* Kongre – Baket ve satış hizmetlerinde piyasa şartlarını takip etmek ve bilgi toplamak.
* Pazarlama çalışmaları için acente kuruluş ve özel şahısları ziyaret etmek.
* Oteli ve toplantı salonlarını tanıtıcı broşürler vermek , sözlü tanıtım yapmak.
* Rakip otellerin faaliyetlerini takip ederek , şirketlerin , konsoloslukların , devlet kuruluşlarının ve hava yollarının rakip otellerde yapmakta oldukları toplantı ve ziyafetleri izlemek iş kapasitesini , servis kalitesini ve uygulanan fiyatlar konusunda bilgi edinmek.
* Departmanın on beş günlük veya aylık satış raporlarını hazırlayarak analiz etmek .


MUHASEBE BÖLÜMÜ

Otel işletmelerinde muhasebe bölümü hesap , kayıt ve bunlarla ilgili raporları eksiksiz ve hatasız bir şekilde hazırlamakla görevlidir. Bir otel yöneticisinin kendisine sunulan günlük , haftalık raporları , kar ve zarar hesapları ve bilanço raporlarını okuyup yorumlaması gerekir. Çünkü söz konusu raporlar , otelin mali açıdan ne durumda olduğu göstermektedir ve otelin yöneticisine , işletmenin gelecekteki beklentilerine ulaşabilmesi yapması gerekecek planlar için yardımcı olacaktır.



Muhasebe bölümü iç kontrada yönelik olarak faaliyet göstermektedir.
Bu Kontrolün üç amacı vardır. Bunlar ;

I. Müşterilere yağılan iskonto ve alınan paraların müşteri hesaplarına uygun şekilde kaydını sağlama
II. Otel personeli tarafından doğabilecek hile ve ihmalciliği önlemek.
III. Gereksiz taramaları en düşük seviyeye indirmek.

Otel işletmesinin mali yönden çok iyi durumda olabilmesi ve bu durumu sürekli takipte bulundurabilmesi için otel yöneticisinin günlük gelir raporlarını sürekli kontrol etmesi gerekmektedir. Bu husus otelin kar etmesi açısından son derece önemlidir.

Muhasebe Müdürlüğü , Otelin gelirler ve giderlerinin detaylı bir şekilde incelemek maksimum bir verim sağlayacak düzende , maliyetleri , fiyatları ve ödemeleri kontrol etmek , kredi , cost control ve Muhasebe departmanının uyumlu bir şekilde ve otelin politika ve prosedürleri çerçevesinde çalışmalarını sağlamakla görevlidir.

Görevleri

* Otelin gelir ve gider kayıtlarının yasalara göre tutulmasını sağlamak.
* Oluşan borç ve alacakların takibini sağlamak.
* Üçüncü şahıslara karşı mali açıdan şirketi temsil etmek.
* Genel kasaya giren nakit akışını denetler.
* Aylık Kar / Zarar raporlarını hazırlar.
* Tahsilatların yapılması , problemli alacaklar ve ödenmesi geciken hesapların tahsilatı konusunda diğer departmanlarla koordinasyonu sağlamak.
* Otelin ileriye dönük muhtemel yıllık bütçesini hazırlamak.

Personel Departmanı

* Misyon ve vizyonu bilmek ve bu yolda hareket etmek.
* Otelin eğitim ve öğretim politikasının geliştirilmesi ve yerleştirilmesini takip etmek.
* Genel yazışmaları yapmak.
* Fazla mesai yöntem ve kuralları gözetmek.
* Başvuru formlarından , okullardan , iş merkezlerinden eleman ve steyer bulmak.
* İşe yeni başlayanların ve işten ayrılanların takibini yapmak.
* SSK , Bölge Çalışma ve İş Kurumu işlerini takip etmek.
* Çalışanların problemlerine yardımcı olmak.
* Sosyal komite çalışmalarını takip etmek.

İnsan kaynakları bölümü , otelin ihtiyacı olduğu personeli bulması , ise olması ile ilgilenirken personel departmanı bu personelin eğitilmesi ile ilgilenmektedir.

KAT HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

Kat hizmetleri bölümü otelin temizliğini, günlük bakımını, tertip ve düzenleme işlerini yapmakla görevlidir. Misafirler çıkış yaptığında oda temizliğini kontrol eder. Ayrıca otel dekorasyonu ile ilgili yönetime rapor verir.
Oteller insanların öncelikle konaklama ihtiyaçlarını karşılamak için kurulmuş işletmelerdir. İnsanlar günlerinin büyük bölümlerini uyuyarak ya da dinlenerek geçirdikleri için en çok hizmet veren bölüm kat hizmetleri bölümüdür. Bu yüzden müşterilere kendi evlerindeki rahatlığı hissettirebilmek önemlidir. Bu hususa dikkat edildiği sürece kat hizmetleri bölümünün başarısı artar ve bu başarı genel olarak otele de yansır.
Kat hizmetleri denilince akla temizlik, düzen gibi kavramlar geldiği için bu bölümden sorumlu olan kişilerin bu kavramlara sahip olması gerekir
Ayrıca kendi bölümüyle ilgili bilgileri rapor olarak ilgili bölümlere verir. Örneğin bir oda boşaldığında odanın tekrar satışa sunulması için ön büro müdürüne, bir odanın bakım ve onarıma ihtiyacı olduğunda teknik servise rapor verir.

TEKNİK SERVİS BÖLÜMÜ

Otelin teknik bakım ve onarım işlerinin düzenli olarak yapılmasında sorumludur. Otel araç ve gereçlerinde oluşan arıza veya aksaklıklarda çözümler üretir. Teknolojik gelişmeleri takip ederek otel bünyesinde yapılacak yeniliklerin kararlarını verir.
Bu bölüm müşterilerin gözü önünde değil perde arkasındadır ve en önemli bölümlerdendir. Çünkü teknik bölümde arıza varsa otelin işleyişinde de aksaklıklar olabilir. Örneğin otel ısıtılamıyorsa,su ısıtılamıyorsa,elektriklerde bir sorun varsa otel her ne kadar güzel olsa da talep edilmez. Bu yüzden teknik bölümler sık sık kontrol edilmeli ve gereken yapılmalıdır.

SATIN ALMA BÖLÜMÜ

Otelin ihtiyaçlarının satın alınmasını,siparişlerin verilmesi görevini üstlenir. Piyasa hakkında bilgi toplar. Satıcılarla ilişkilerin yürütülmesi gibi görevler satın alma departmanının görevlerindendir.
Satın alma müdürlüğü idari açıdan otel genel müdür yardımcısına bağlıdır.

GÜVENLİK BÖLÜMÜ

Otel içinde personelin ve misafirlerin güvenliğini sağlamak ,müşterilerin ve otelin mallarını korumakla yükümlüdür. Otelin genel güvenliği güvenlik departmanından sorulur.
Güvenlik bölümünün en önemli sorumluluğu müşterilerin mallarını korumaktır. Bu yüzden bir kişinin kıymetli bir eşyasının çalınması ve bu olayların tekrarlanması otel yönetimini hatta otelin başarısını etkiler.
Güvenlik bölümünün hırsızlığı önlemekten başka görevleri de vardır. Bunlardan biri çevreyi rahatsız eden,gürültü yapan müşterileri uygun bir dille uyarmaktır.
Güvenlik bölümünün diğer bir araştırma görevi de otelde meydana gelen bütün kazaları soruşturmak ve konu ile ilgili ayrıntılı bir rapor hazırlamak,yapılan araştırma ile hatanın kimde olduğunu tespit etmektir.


F&B MÜDÜRÜ

Yiyecek İçecek gelir ve gider bütçesini hazırlamak, takip etmek, sapmaması için gerekli önlemleri almak,
Yiyecek İçecek departmanında yer alan prosedür ve talimatları uygulamak, tüm personel tarafından uygulanmasını sağlamak, bunlar ile ilgili personelini eğitmek,
Hotelin yıllık hedeflerini yerine getirebilmek amacıyla geniş kapsamlı bir iş planı hazırlamak, devamlı olarak departmanı ile ilgili performansını ve geliştirilebilecek yönlerini plana göre Genel Müdüre rapor vermek.

RESTORAN

RESTORAN KAPTANI

GARSON

Garson, salon ve masa düzenlemesi, konuk karşılama, yiyecek ve içecek siparişi alma ve servis etme, özel teknikler kullanarak çeşitli yiyecek ve içecekleri hazırlama ve hesap tahsilatı işlemlerini kendi başına ve belirli bir süre içerisinde yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir
Görevleri
• İş organizasyonu yapmak.
• Servis öncesi hazırlıkları yapmak.
• Konuk kabul ve uğurlama işlemlerini yapmak.
• Yiyecek ve içeceklerin siparişini almak.
• Çeşitli yöntemlerle yiyeceklerin servisini yapmak.
• Özel servis gerektiren yiyeceklerin servisini yapmak.
• İçecek servisi yapmak.
• Servis sonrası işlemleri yürütmek.
• Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.



KOMİ:

Komi servis öncesi ve sonrası garsona yardımcı olmak için masaların temizliği servisten sonra masaların toplanması için hazırlık yapar restoranı servise hazırlar.



BAR KAPTANI
(BAR CAPTAIN)

Görevlendirildiği alanlarda standartları tesis etmek ve sorumlu olduğu personeli de aynı doğrultuda yönlendirmek.


1. Barda servis edilen yiyecek ve içecek ürünleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2. Barların servise açılmadan önce masa düzenini, Bar mice en place’lerin son
kontrollerini yapıp beklenen standartlara uygunluğunu temin edip Bar şefine ve
Headbarman’e rapor etmek.
3. Barlar’da kullanılan malzemelerin şirket menfaatleri doğrultusunda kullanımını sağlamak.
4. Misafiri karşılamak, ilgilenmek ve oturtmak.
5. Bar’ların tamir ve bakım ihtiyaçlarını belirleyip gereğinin yapılmasını sağlamak.
6. Personelin servise hazırlığını denetlemek ve yönlendirmek.
7. Personelin zamanında işe geliş gidişini kontrol etmek ve Headbarman’e bilgi vermek
8. Bar personelini aşağıdaki konularda delege etmek.

9. Barlardaki içki servisi hakkında bilgili olmak ve personelini bilgilendirmek.
10. Barların par stock standartlarına uymasını sağlamak ve devamlı kontrol etmek.
11. Bar içi ve servis alanlarının genel temizliğini kontrol etmek.
12. Bar depo malzemelerinin par stock dahilinde çekilmesini sağlamak.
13. Bar arıza fişlerini takip etmek.
14. Bar malzemelerinin aylık sayımlarını yapmak.



BAR ŞEFİ

1. Yiyecek ve İçecek Müdürü Direktifi doğrultusunda çalışmak.
2. Personel mesleki ve işletme ile ilgili her konuda eğitimini sağlamak.
3. Barlar da servis edilen içecek ürünleri hakkında bilgi sahibi olmak.
4. Personelinin İnsan Kaynakları Departmanı tarafından hazırlanan
temel eğitimlere katılımını temin etmek.
5. Barların servise açılmadan önce masa düzenini, bar düzeninin kontrollerini yapıp
beklenen standartlara uygunluğunu temin etmek.
6. Barlarda kullanılan malzemelerin şirket menfaatleri doğrultusunda kullanımını sağlamak.
7. Barların tamir ve bakım ihtiyaçlarını belirleyip gereğinin yapılmasını sağlamak.
8. Olağanüstü durumlarda F&B Müdürüne bilgi vermek.
9. Misafiri karşılamak, ilgilenmek ve oturtmak.
10. Servis gidişatını yönetmek ve kontrol etmek.
11. Günlük servis öncesi toplantıları düzenli olarak yapmak.
12. Bar malzemelerinin aylık sayımlarını yapmak.
13. Haftalık Müdürler toplantısına katılmak.
14. Personel için haftalık çalışma programları hazırlamak.
15. Alt pozisyonlarına görev ve sorumlulukları delege ve kontrol etmek.
16. Mutfak, Restaurant ve Bulaşıkhane ile işbirliği yapmak.

BAŞ BARMEN

Sorumlu olduğu görev alanlarında standartlara uygun hareket etmek ve idare etmekle
yükümlü olduğu personeli de en verimli şekilde yönlendirmek.

Gorevleri:
• Bar şefi Direktifleri doğrultusunda çalışmak.
• Bar’da servis edilen içecek ürünleri ve sunumları hakkında bilgi sahibi olmak.
• Bar salonlarının servise açılmadan önce masa düzenini, bar mice en place’larının son
kontrollerini yapıp beklenen standartlara uygunluğunu temin edip Bar Şefine rapor etmek.
• Bar’ların tamir ve bakım ihtiyaçlarını belirleyip gereğinin yapılmasını sağlamak.
• Misafiri karşılamak, ilgilenmek ve oturtmak.
• Servis gidişatını yönetmek ve kontrol etmek.
• Personeline çalışırken iş başı eğitimi vermek ve yönlendirmek.
• Günlük servis öncesi toplantılara düzenli olarak katılmak
• Bar malzeme aylık sayımlarını yapmak.
• Mutfak, Restaurant ve Bulaşıkhane ile işbirliği yapmak.
• Barların genel temizliğini kontrol edip gerekli temizliğin yapılmasını sağlamak.
• Barların ihtiyaç malzeme listesini yapıp bar şefine bildirmek.
• Otel ve şirket bilgisine sahip olmak ve personeli bilgilendirmek.
• Şirket ve otel hakkında diğer prosedürlere uymak ve personeline uymalarını sağlamak.
• Kullanılan malzemelerle ilgili personeli bilinçlendirip, malzeme zayiatını en makul
seviyede tutulabilmesi için yöntemler geliştirmek.
• Barlarda servise hazırlığı, servis gidişatı ve servis sonrası çalışmalarını denetlemek.
• Bu tanımda belirtilen tüm görevleri tam bir EKİP RUHU anlayışıyla ve ev sahipliği rolünü en üst noktada hissederek uygular.
BAR KOMİ – BAR BOY



1. Üstlerin direktifleri doğrultusunda çalışmak.
2. Servis tepsilerini, bardakları, buz ve şampanya kovalarını temizlemek ve servise hazır
duruma getirmek. Zaiyatlar konusunda titiz davranmak.
3. Soğuk ve sıcak içecek servisi konusunda bilgi sahibi olmak.
4. Barlarda kullanılan malzemelerin şirket menfaatleri doğrultusunda kullanmak.
5. Masa ve istasyonlardan boşları doğru toplamak, doğru taşımak ve kurallara uygun
servis yapmak.
6. Bar dolaplarını, rafları, bankoları, sandalyeleri ve masaları temiz tutmak.
7. Boşları toplamak, Bulaşıkhane’ye iletmek veya yıkamak.
8. İçki ve kokteyl hakkında bilgi sahibi olmak.
9. Taze meyve suları sıkmak.
10. Karşılaştığı her türlü problemi üstlerine bildirmek.
11. Aşağıdaki hazırlıkları yapmak.

12. Servis için gerekli şartları sağlamak.
13. Bar servis alanlarının ön ve arka hazırlıklarını yapmak.
14. Restaurant depo malzemelerinin çekilmesini sağlamak.
15. Bar malzeme aylık sayımlarını yapmak.
16. Güler yüzlü ve nazik olmak.


AŞÇIBAŞI

Gorevleri:
• F&B Müdürü ile iyi bir iletişim içerisinde çalışmak.
• Personelinin İnsan Kaynakları Departmanı tarafından hazırlanan temel eğitimlere katılımını temin etmek.
• Mutfak departmanına dönük bütçe çalışmalarında F&B Müdürü, Muhasebe ve Genel Müdürlükle işbirliği
içerisinde olmak.
• F&B Müdürü ile personel arasında iletişimi sağlamak.
• Satın alma şartlarını takip edip, en uygun ürünü en makul maliyette temin edilmesini sağlamak.
• Personelin çalışma programlarını hazırlamak.
• Personelin, eğitim programlarını hazırlayıp uygulamaya koymak.
• Otelin her an doluluk oranını kontrol edip hazırlığını bu doğrultuda yapmak.
• Satın alınan ürünlerin kontrolünü yapmak.
• Mutfak koltuk altı depolarındaki ürünleri uygun şartlarda ve seviyede tutulmasını sağlamak.
• Menü planlamalarını gerçekleştirmek.
• Hazırlanan menü maliyetlerini çıkarmak.
• Hazırlanan menülerin reçetelendirilmesini sağlama



Bunların haricinde mutfakta,

Pastahane
Soguk mutfak
Sıçak mutfak gibi bölümler bulunmaktadır.

Bütün bunlar otelin kordinasyon işlemleri için f&b müdürlüğüne bağlı çalışmaktadır.

PASTACI

Tanımı;Pastane mutfağı araç, gereç ve ekipmanlarını kullanarak, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun pastane ürünlerini hazırlayan, süsleyen ve servise hazır hale getiren meslek elemanıdır.

YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI

Görevleri
• İş organizasyonu yapmak.
• Hijyen ve sanitasyon kurallara uygun çalışma ortamı hazırlamak.
• Hamur tekniklerini uygulayarak (kıyılarak, çırpılarak, özleştirilerek, mayalandırılarak
vb.)ürünler hazırlamak.
• Kremalar, şuruplar ve iç malzemeler hazırlamak.
• Yaş pasta çeşitlerini ve özel gün pastalarını hazırlamak.
• Sütlü ve şuruplu tatlı çeşitlerini hazırlamak.
• Pastane ürünlerini süslemek ve servise sunmak.
• Alanındaki araç ve ekipmanları kullanmak ve bakımını yapmak.
• Gerektiğinde ürünlerin satışını yapmak.
• Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.
 
---> Otel İşletmelerinde Personel Görev Tanımları

teşekkürLer ßana Lazim oLacak zaten bu biLqiLer .)
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst