ümitle alt yapı hocalıgı

GRASSROOTS KOÇLUK MODELLERİ
Futbolda çocuklara koçluk yaparken uyulması gereken birçok önemli kural vardır ve bunlardan on tanesi Minsk'teki UEFA Grassroots Konferansı'nda odak noktasıydı.
Yerel gençler Minsk'te eğlenceli bir oturum için koçlara katıldı
Yerel gençler Minsk'te eğlenceli bir oturum için koçlara katıldı
© Sportsfile
Çocuklara nasıl koçluk yaparsınız? Minsk'teki UEFA Taban Konferansı'nda ele alınan çok önemli bir soru - çocukların futbol veya diğer sporlardan zevk almaları için anahtar olan on altın kural tanımlandı.
On kural, İngiltere'deki Leeds Beckett Üniversitesi'nde spor koçluğu uzmanı Sergio Lara-Bercial ve Belçika Kraliyet Futbol Federasyonu'nda (URBSFA / KBVB) antrenör eğitim direktörü Kris Van Der Haegen tarafından Avrupa'nın dört bir yanından gelen delegelere açıklandı.
Futbol hakkında bilgi edinmek ve bunu yaparken eğlenmek
Futbol hakkında bilgi edinmek ve bunu yaparken eğlenmek
© Sportsfile
UEFA konferansı sırasında yerel çocuklarla yapılan bir koçluk oturumu da konuyu ve önemini vurgulamaya hizmet etti.
Çocuklar için olumlu spor deneyimleri için bu on kural, Avrupa Birliği Erasmus + programı tarafından ortaklaşa finanse edilen ve Leeds Beckett Üniversitesi ve Uluslararası Koçluk Mükemmelliği Konseyi tarafından yürütülen iCoachKids projesinin bir parçasıdır.
"İCoachKids Taahhüdü" nün amacı, genç spor katılımcılarının uygun şekilde eğitilmiş koçlar tarafından yönetilen olumlu bir deneyime sahip olmasını sağlamaktır - bu da, sporda ömür boyu katılım ve daha sağlıklı yaşamlara yol açar.
Lara-Bercial ve Van Der Haegen, on kilit noktanın çocuklara koçluk yapan herkes için önemli dersler vermesi gerektiğini vurguladı.
İşte altın kuralların bir özeti:
Çocuk merkezli olun
Her zaman çocukların çıkarlarına en iyi şekilde sahip olun ve onları dinleyin. Her şey çocukların ne istediği ve neye ihtiyaç duyduğuyla ilgili. Yetişkin gözlüklerini çıkarın - sporu çocuğun gözünden görün.
Bütünsel olun
Seanslarınızda çocukları sadece sporcular olarak değil, her şeyden önce insan olarak görmeye ve geliştirmeye çalışın. Onları düşünmeye ve hareket etmeye zorlayın.
Kapsayıcı olun
Her seviyedeki aktivite ve motivasyonu karşılamaya hazır olun. Sadece daha iyilerine değil, her çocuğa dikkat edin. Koçluk yaptığınız çocukları tanıyın, onlara farklı şekilde koçluk yapmaya cesaret edin ve katılımın önündeki tüm engelleri kaldırın.
Koçlar iyi bir atmosfer yaratmalı ve çocukları dinlemelidir
Koçlar iyi bir atmosfer yaratmalı ve çocukları dinlemelidir
© Sportsfile
Eğlenceli ve Güvenli Hale Getirin
Çocuklar öğrenmek ve bunu yaparken eğlenmek isterler ve kendilerini güvende hissetmek isterler. Koçlar, çocukların gelişmesine olanak tanıyan ve daha fazlası için geri gelmelerini sağlayan bir atmosfer olan şefkatli ve keyifli ortamlar yaratmalıdır.
Sporu Öğrenmenin Ötesinde Spor Sevgisine Öncelik Verin
Çocukların sadece küçük bir kısmı elit sporcular olmak istiyor ve bunu yapanların sadece birkaçı başarılı. Yine de hepsi sağlıklı ve aktif yetişkinler olma potansiyeline sahiptir. Bu harika mirası yaratmak, bir koçun işinin bir parçasıdır.
Temel becerilere odaklanın
Çocukluk döneminde antrenörler, sporun belirli becerileri hakkında çok fazla endişelenmemelidir. Küçük yaşta çocukların temel motor becerileri kazanmaları ve bir oyunun nasıl oynanacağının temellerini öğrenmeleri gerekir. Temel becerilere olan bu odaklanma, yaşam boyu katılımın yanı sıra daha yüksek bir performans seviyesine götürür.
Ebeveynlerle olumlu bir şekilde etkileşime geçin
Ebeveynler düşman değildir - bir koçun emrindeki en büyük kaynaktır. Çocukları için en iyisini istiyorlar - koç da öyle. Ortaklık anahtar kelimedir… ebeveynlerle konuşun. Çocuklarının spordan en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olabilecek en iyi yolları anlamalarına yardımcı olmak koçun sorumluluğundadır.
Çocukların gelişmesine yardımcı olmak - ve daha fazlası için geri gelmek
Çocukların gelişmesine yardımcı olmak - ve daha fazlası için geri gelmek
© Sportsfile
Aşamalı programları planlayın
Bir koç çocukları bir öğrenme yolculuğuna çıkarıyor. Herhangi bir plan, yaşlarını ve gelişim aşamalarını ve ilerlemelerine yardımcı olmanın en iyi yollarını hesaba katmalıdır. Çocuklar küçük yetişkinler değildir. Koçlar oyunu çocuklara uygun hale getirmek zorundadır - tam tersi değil!
Öğrenmeyi geliştirmek için farklı yöntemler kullanın
Koçluk yapmanın tek bir en iyi yolu yoktur. Farklı öğrenme aşamaları için farklı stratejiler daha uygundur. Koçluk sanatı, bir çocuğun bir tür uygulamaya ne zaman maruz kalması gerektiğini bilmektir.
Futbol, ​​çocukların sağlıklı yaşam sürmelerine yardımcı olur
Futbol, ​​çocukların sağlıklı yaşam sürmelerine yardımcı olur
© Sportsfile
Rekabeti gelişimsel bir şekilde kullanın
Rekabet şeytan değildir! Her şey nasıl organize edildiğine, sunulduğuna ve yönetildiğine bağlıdır. Düzgün yapıldığında, yarışmalar inanılmaz bir motivasyon kaynağıdır ve çok eğlencelidir. Yarışmalar ayrıca çocuklara adalet, sportmenlik, saygı ve takım çalışması gibi iyi becerileri ve tutumları öğretebilir. Formatın, atmosferin ve yarışmaların çocuklar için uygun olduğundan emin olun.
Kris Van Der Haegen özetle şunları söyledi: "Bir koç için ana bileşen, işlerinin çocukları zaman içinde bir yolculuğa çıkarmak ve onlara rehberlik etmek olduğunu anlamaktır - bir öğrenme, keşif ve eğlence yolculuğu. Ancak hedefin onlara bağlı olduğunu unutmayın
 
Sevgili veliler değerli öğrenciler
Daha önce sıklıkla dile getirdiğim özellikle bayan velilerin başına geliyor çünkü onlara para ile hayal çok kolay satılabiliyor...
Hiçbir büyük kulüp başkanı,altyapı antrenörü,altyapı koordinatörü,scoutin para talep etmez....
Şu sözlere kanmayın artık ; senin çocuğun çok yetenekli,senin çocuğunu büyük takımlar izliyor,falanca takımın oyuncu havuzundasın vb..
Birkaç ünlü oyuncu birkaç ünlü antrenör ile resim çektirmek onları çok iyi tanıyor anlamına gelmez...
Hele şu pandemi döneminde bari kanmayın büyük takımların çoğu antrenman yapamıyor kim sizi arasın,kim sizi büyük takımlara götürsün hiçbir şey bilmiyorsanız iletişim çağındayız çocuğunuzu isteyen o kulübü arayın sorun araştırma yapın bu kadar basit bir olay çok zor değil
Unutmayın para verdiğiniz taktirde her kulüp kapısı açılır size ama şu mavallara,masallara kanmayın...
İnsanları da kelime oyunlarıyla da kandırmayı bırakın...
Yok akademik eğitim,kardeş kulüp,büyük takımlarla maç yapma imkanı,yabancı kulüp antrenman metodları,farklı eğitimler,birebir eğitim,sosyalleşme,değişik kulüp kültürü vb...
Bir ay aidat geçirin veremeyin bakalım size karşı bakış açısı değişiyor mu değişmiyor mu
Çok para vermek çok iyi eğitim almak anlamına gelmez hiçbir zaman eğitim önce ailede başlar...
Ayrıca kimsenin derdi değil senin çocuğunun yeteneği ticarethaneye çevrilmiş durumda Türk futbolu....
İşini en iyi şekilde yapan,çocuklara sahiplenen ve yeteneğin üzerinde titizlenen böyle düşünce böyle zihniyetteki tüm antrenörleri tenzih ediyorum...
#Her eşofman giyen kişi antrenör yada beden eğitimi öğretmeni değildir
 
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (1)
İstatistik maç kazandırmaz.
İstatistik takımının daha stratejik ve daha amaçlı oyun oynamasını sağlar...
Bu sizi iyi takım yapar.
İyi takım olursanız zaten maç kazanırsınız...
İstatistiği sihirli bir şey olarak görmek ne kadar yanlış ise, istatistiği işe yaramaz görmek de o kadar aptallıktır...
Önemli olan istatistiğin ne söylediğini ve neler yapman gerektiğini çözmektir..
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (2)
İstatistik basit bir tanımla, sayısal ölçütler koyularak, o sayısal ölçütler ışığında bir işte neler yapılmış olduğunun ve ne kadar yapılmış olduğunun belirlenmesi işidir.
Ne işe yarar?
Nelerin ne kadar yapılıyor veya yapılmış olduğunun belirlenmesi, hangi konularda eksik veya yeterli olunduğunun farkına varılması demektir.
Farkına varma demek ise eksiklerini tamamlamak, iyi yönlerini daha etkin kullanmak, kendinizin veya rakibinizin verilerine göre strateji üreterek oyun kurgusu planlamaya yarar..
Ama bizim için istatistik daha çok kendinizi hangi konularda geliştirmek için kullanmanız gereken sayısal verilere dayalı bir araçtır.
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (3)
İstatistik nelerin ne kadar yapıldığını söyler...
Nasıl yapıldığını söyler mi?
Pek söylemez...
Söylemesi için nasıl yapıldığına ilişkin ölçütler kullanarak o ölçütler ışında bakmak ve sayısal ve oransal olarak kaydetmek gerekir.
Yani ne söylemeye çalışıyoruz?
İstatistik verilerin hepsi aynı önemde değildir.
Aynı değerde de olmayabilir...
Nelere baktığınızdan çok, neye baktığınız da önemlidir.
Asıl önemlisi ise baktıklarınız sonrası için ne düzeyde kullanıp kullanmadığınızdır.
Özellikle de antrenman taktik uygulamalarında

kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (4)
Genellikle istatistikler müsabakalar anında yararlanılması gereken veriler olarak algılanır....
Hiç de öyle değildir.
İstatistik verilerinin müsabakalarda işinize yarayabilmesi için özellikle hazırlık sezonlarında ve müsabaka öncesi taktik çalışmalarda oyun kurguları derslerine çalışarak kullanılmış olması gerekir...
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (5)
Oyuncu istatistikleri, müsabaka istatistikleri ve "oyun" istatistikleri açısından bakıldığında hepsinin önemi ve haliyle de duruma ve konuma göre değeri vardır.
Oyun istatistiği öncelikle kendi takımınızın nasıl oynadığının sayısal verilere dayalı olarak saptanmasıdır... Ama asıl olarak planlanan ve kurgulanan oyun için gerekenlerin ne düzeyde gerçekleştirilip, gerçekleştirilemediğinin bireysel, grup ve takım olarak belirlenmesidir...
Bu konuda eksiğimiz büyük... Çünkü biz genelde müsabaka sonrası sayısal verileri daha çok sözde analiz için kullanıyoruz ve bu analizlerin çoğu da muhabbet düzeyinde kalıyor.
Oyun analizi her nedense son yıllarda oldukça popüler hale gelen bir takımın saha dizilişlerini ve o dizilişe göre oyuncuların konumlarını izlemek veya belirlemek değildir...
O diziliş denilen şey aslında bir oyun sisteminin gereği olan bir ayrıntıdan ibarettir.
Önemli olan o dizilişlerin oyun sistemi ve kurgusunun gerekleri olup olmadığının analizidir...
Yani saha dizilişleri olarak belirlenen sahada konumlandırılan oyuncuların sisteme ile ilgili olarak tekli, ikili, grup ve bölge oyunları, varyasyonları ve davranışlarının, savunma veya hücum sistemine göre uygulayıp uygulamamış olmalarıdır...
Dizilişler oyun sistemlerini oluşturmazlar. Dolaylı etkilerler...
Oyun sistemler saha dizilişlerini oluştururlar.
Oyun sisteminizi ve planınızın işleyişindeki keramet dizilişte değil, dizilişteki oyuncuların nasıl oynadığıdır. Daha doğrusu bağlantılı ve ilişkili oyun davranışlarını ne düzeyde gerçekleştirdiğidir...
Eğer böyle olmasaydı müsabaka anında aynı dizilişte sahaya çıkan iki takımın da benzer şekilde oynaması gerekirdi...
Oysa birisi savunma oynarken, diğeri hücum oynayabiliyor..


kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
başarılı futbolcu olmanın ilk adımı
Türkiye de en az Brezilya kadar futbol ile yatıp kalkan bir ülke. Milyonlarca genç futbolcu olmanın hayalini kurarken başarılı bir futbolcu olmanın sırları konusunda bilinçleniyor.
İstikrarlı bir futbolcu olmanın ilk adımı ise profesyonel futbol kulüplerinden birine yazılmak ile başlıyor. Bugün, birçok ünlü kulüpte top koşturan ünlü simaların hepsinin geçmişinde daha çocukluklarından başlayan kulüp kariyerleri ön plana çıkıyor. Ebeveynlerin de bu konuda destekleyici tutumları son derece önemli.

Başarılı Bir Futbolcu Olmanın Sırları Nelerdir?
Başarılı bir futbolcu olmak birçok kademeden geçiyor. İlk kademe hangi mevkide oynayacağına karar vermek. Henüz çocuk yaşta futbol kulüplerine yazılan çocukların eğitim süreçlerinde antrenör ve teknik adamlara birçok iş yüklenmekte.
Futbolcu çocukların hangi mevkide ve pozisyonda daha iyi oynadıkları ortaya çıkarılıp futbolcuların o yöne doğru sevk edilmeleri en önemli kısımlardan birini oluşturmakta.
Bununla birlikte bir temas sporu olan futbolda güç ve kondisyon dengesi son derece kritik bir devirde seyrediyor. Çok çalışmak dışında bir alternatif bulunmayan futbolda şu an zirvede bulunan isim olan Cristiana Ronaldo’nun günde en az 8 saat idman yaptığı bilinen bir gerçek.
Bununla birlikte beslenmelere dikkat etmek; yağ kitle endeksini iyi ayarlamak ve vücuttaki yağ kitlelerini atıp yerine kas hücreleri bırakmak aranan özellikler dışında. Bunların dışında istikrar futbol için en önemli avantajlar arasında gösteriliyor.
Sakatlıklardan kurtulmak için istikrarlı bir şekilde çalışmak; spor hocalarının talimatlarından ödün vermemek ve başarıya giden basamakları birer birer çıkmak başarılı bir futbolcu olmanın sırlarını meydana getiriyor.
 
PAS EĞİTİMİ ÜZERİNE 1
Kontrol-Pas çalışması futbol temel eğitiminde en fazla ve en sık kullanılan uygulamalardan birisi olsa gerektir...
O kadar ki, çocuklar pas vermekten bıkar hale gelebilirler.
Oysa pası oyun için gerekli kılan ve güzel kılan pas veren değil, pası alandır.
Futbol temel eğitiminde pas alma, pas alma davranışları ve pas almak için alanda farklı yön ve açı değiştirmeler üzerinde durulmalıdır.
Çünkü oyunu değiştiren, oyunu akışını belirleyen sanıldığı gibi pas veren değil, pası alanın nerede olduğudur.
Onun içindir ki, futbol temel eğitiminde pas verme kadar, pas almaya da odaklanmak zorundayız.
kaynak futbolalt yapı egitimi
 
PAS EĞİTİMİ ÜZERİNE 2
Pas, ideal anlamda baskı altında olan oyuncunun topu takım arkadaşına vermesi davranışı değildir. O bir zorunluluktur.
Pas, ideal anlamda iki kişinin top alış verişi de değildir.
O işin en kolay ve çoğu zaman gerekli olmayan ısındırma ve ısınma davranışlarıdır.
Pas esas olarak oyun akışını değiştirmek, oyunu kurgulamak için, oyun yönünü değiştirmek, oyun hızını ve ritmini oluşturmak üzere pas alma eylemine geçen kişilere topun zamanında en iyi şekilde aktarılması/gönderilmesidir.
Bizim temel eğitim uygulamaları pas çalışmaları ya baskı altındayken veya hiç gereği yokken durağan ve boşta pas çalışmaları ile doludur.
Pasın anlamını pası veren oluşturmaz.
Pası alanın hareketliliği, yönü, açısı ve o anki doğru konumlanmış olması oluşturur.
Pasın amaca uygun olmasını sağlayan, pası veren gibi görünse de, asıl olarak pası alandır.
Pası veren elbette önemlidir.
O önemli değerli kılacak pası alanın, pası alma hareketliliği, yönü, açısı ve konumlanışıdır.
Futbol, top ayağında olanların oynadığı ama topu alacak olanlar ile devam eden ve sonuçlanan bir oyundur.
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
Teknik Beceri Öğretiminde Çeşitleme Nedir? Önemi ve Gereği
Değişme, değişim, fark ve müzik açısından çeşitleme anlamları içeren varyasyon, futbol öğretiminde ve çalışmalarında çeşitleme kavramıyla karşılık bulur.
Varyasyonu (çeşitlemeyi), bir teknik beceri ya da becerileri hareketlilik içerisinde kullanılabilme olarak algılamak gerekir. Değişik biçimlerde, değişik koşullarda tekniğin hareket halinde kullanımını sağlaması açısından çeşitlemeler bir ön koşuldur.
Çeşitlemelerin eğitim ve öğretim açısından önemli etkisi, öğrenilmiş teknik becerilerin grupsal olarak akıcı bir şekilde kullanımını sağlıyor olmasıdır. Bu tür uygulamalar, “çeşitleme döngüsü” (*) ifadesi ile kavramlaştırılabilir.
Çeşitlemelerin, kondisyonel çalışmalardan önce yapılması doğru bir yaklaşımdır. Çünkü yorgunluk, teknik becerilerin çeşitlemelerle daha da geliştirilmesini engeller.
Bunun yanı sıra, çeşitlemeler ve kombinasyonlar (birleştirmeler) hareketlerin algılanması ve otomasyon antrenmanı için temel oluşturur.
Çeşitlemeler, temel taktik çalışmaların başlangıcını oluşturması açısından da gerekli ve önemlidir. Ne zaman?, nereye?, nasıl?, kime? top atılıp, atılmayacağı gibi bilişsel temelli beceriler, koordinatif bir çıktıyı da sağlayacağından taktik öğrenmede de önemli bir avantaj elde edilecektir.
Çeşitleme ve birleştirme üretebilme, üretileni kısa zamanda uygulayabilme ve uygulatabilme yeteneği ve birikimi futbolcu adayı yanında, antrenör adayının da ileriye dönük gelişim niteliğini ortaya çıkarır. Çeşitleme ve birleştirme yetisinin üst düzeyde olması ile performans futbolcusu olabilme ve futbol öğretebilme olasılığı arasında olumlu bir ilişki vardır.
Teknik, taktik, kondisyonel ve kişilik özellikleri ile ilgili bazı yetilerin aktarılabilme seviyesi, öğrenme-öğretim sürecinde ve antrenmanlarda çeşitleme ve birleştirmelerin sıklıkla kullanılabilmesi ile yakından ilgilidir.
Çeşitlemeler ile teknik becerinin hareketli formda kullanımı sağlanmaktadır. Varyasyonlar futbol öğretiminde nitelik açısından basitten zora doğru sıralanmalıdır ve temel ölçüt tekniğin doğru kullanımı yanında hareketlerdeki uyum ve akıcılıktır.
(*) Çeşitleme döngüsü: Futbola özgü teknik becerilerin uygulanmasında çalışmayı yapanların hareketli olmak zorunda kaldıkları ve teknik becerilerin tekrarına dayalı süreklilik.
ÖNEMLİ NOT: Varyasyonlar yani"çeşitlemeler" 10-12 yaş grubu için sihirli çalışma ve uygulamalardır... 15 yaşına değin her türlü çeşitleme ve döngüleri gerçekleşmiş olmalıdır.
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
ALTYAPI ANTRENÖRLÜĞÜNÜN BEDENİ, AKLI VE RUHU NEDİR?
1. Futbolu bilmek, ama daha önemlisi çocukların futbolunu bilmek ve hissetmek, Altyapı Antrenörlüğünün bedenidir.
2. Öğretmeyi bilmek ve sevmek;
Altyapı Antrenörlüğünün aklıdır.
3. Çocukları önemsemek ve onlara değer vermek;
Altyapı Antrenörlüğünün ruhudur.
Bir altyapı antrenörünün "ruhu, bedeni ve aklı" tam olmalıdır. Bu üçü mutlaka bir arada olmalıdır.
Türkiye'deki altyapı antrenörlüğü eğitimi ve düzenlemesi bu anlamda mutlaka yeniden yapılandırılmalıdır.
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
PAS OYUNCULUĞU MU?
"OYUN PASI OYUNCULUĞU" MU?
Dünya futbolunda ve futbolcular listesinde oyunun doğal akışı içinde veya temponun değiştiği / hızlandığı anlarda ters yöne, ters açıya, farklı yönlere ve farklı açılara yerinde ve zamanında pas vererek oyunun şeklini değiştiren oyunculara baktığımızda, bunların iyi birer savunma ve özellikle orta alan oyuncuları olduğu sonucuna ulaşırız.
Her oyuncu ve özellikle üst düzey oyuncu pas yapabilir. Yani herkes "pas oyuncusu" olabilir.
Özel olan ve farklı olan özellik "oyun pası oyunculuğu"dur...
Ne demek "oyun pası oyunculuğu"?
Pas ile oyunu yeniden kuran demek.
Pas ile oyunu yeniden kurgulayan demek.
Pas ile oyunun akışını, yönünü, hızını tayin eden demek.
Pas ile rakip oyuncuları etkisiz kılan demek.
Pas ile kontrpiyede (ters yönde) bırakmak demek...
Kısaca, pası herkes atar. Hatta bazıları çok güzel ve sabit hedefe daha iyi pas atar.
Ama herkes, attığı pas ile oyunu farklı bir şekle sokamaz.
"Oyun pası oyunculuğu" sadece teknik beceri ile elde edilecek bir özellik değildir. Oyunu anlama, okuma, sahayı ve oyunu ilişkilendirme ve çok daha önemlisi pas ile pozisyonu değiştirme özelliği gerektirir ki, işin "algı-motor özelliği" şeklinde açıklanabilecek bir durumdur (Zeka veya oyun zekası da değil. mekan, nesne, zaman, yön algısını, hareket halinde bir sonraki durumu öncelleyerek kurgulama becerisi- daha çok oyun süreçlerinde farklı denence serbestliği ve oyuna hükmetme istekleri sonucu geliştirilir).
Pasın pozisyon üretmede bileşenlerine bakınca, bunların top, rakip ve saha üçlemesinden oluşan bileşenler olduğunu görürüz. Bu bileşenleri değerlendirecek davranış ise oyun üretme veya pozisyon üretme anlamına gelmektedir.
Pratik uygulamalarda ise daha çok akıcı oyunu sürdürme veya yaratma şeklinde ortaya çıkarken, asıl olarak rakibin bir çok oyuncusunu boşta bırakma veya ters yönde bırakma gibi pas becerileriyle ortaya çıkmaktadır.
Buradan hareketle futbol altyapı eğitimlerinde özellikle gelişim yapı dönemlerinde durağan pas becerisi çalışmaları yerine çeşitleme ve birleştirme çalışmaları yapmak, yani hareket halinde pas çalışmaları ile topu farklı açı ve yönlerde hareketli hedeflere pas çalışmaları yapmak oldukça yararlı olacaktır.

kaynak futbolda alt yapı egitimleri
 
kazanmak kaybetmek
Devenin yaptığı kontrolü kaybetmekten kazanmak kaybetmek
Kazanan ve kaybedenin olduğu adına eğitim denilen tüm yarışma etkinliklerinde gelişenler genel olarak kazananlardır.
Kaybedenler sanılanın aksine pek gelişmezler.
Çünkü kaybetmek daha iyi olmak için bir motivasyon kaynağı ve nedeni değildir çoğu zaman..
Böyle söyleyenler doğru söylemiyorlar.
"Yenilen deve güreşe doymaz" dense de ne çocuklar devedir, ne de develer yenilmekten hoşlanırlar
 
veliler ve cocuklarımız
Çocuklarımızdan sürekli kazanmalarını isteyerek, onları "yıldız" veya "en önde" olmalarını sağlamanın peşinde olmamamız gerekir.
Çünkü;
Birincisi, sürekli kazanan olmasını istediğimiz çocukların da kazanmak peşindeyken daha az mutlu olduklarını unutmamak gerekir. Kazanma koşulu veya kazanma yönergesi oyunun tüm eğlencesini ve zevkini baskılayabilir.
İkincisi, çocukların çoğu zaman kazanma peşinde değil, farklı şeyler peşinde olduklarını anlamak ve bilmek durumundayız.
Üçüncüsü, "sürekli kazanan" olmak, sanıldığı gibi bir kişiyi ideal anlamda geliştirmez. Sadece kazanan olmak gelişmiş olmak demek değildir. Gelişmişlik bir bütündür ve hayata ilişkin her şeyi algılayabilmek, anlayabilmek ve düşünebilmeyi becerebilmek demektir.
Çocuklarda kazanan olma sevdası, isteği ve güdülenmesi çoğu zaman sosyal öğrenme ile gerçekleşen ve dayatılan bir şeydir. Oysa çocuklar gelişim doğaları gereği çok fazla yarışmacı değillerdir. Rekabetçi ortamlar, dayatmalar ve kültür olmasa birbirlerine üstünlük sağlamanın peşinde olmazlar.
Aslında günümüz hayat koşullarında "kazanan olma" adına empoze edilen, dayatılan bazı yaklaşımlar yarar sağlıyor ve çocukları gerçek hayata hazırlıyor görünse bile, bir çok çocuk bu yüzden gerçek potansiyellerinin dahi farkına varmadan yarışı terk ediyorlar.
Çünkü yarış denen şey, o an için güçlü olanın veya avantajlı olanan kazandığı bir şeydir.
Dahası pekçok yetenekli çocuk dahi, kazanma ve başarılı olma baskısı yüzünden özelliklerini rahatça kullanma, sergileme ve geliştirmekten kaçınmaktadır. Stres özellikle motor davranışları tutabilmekte ve rahat hareket etmeyi engelleyici etki yaratmaktadır.
Buraya kadar yazdıklarımız ile elbette çocuklarımızı başıboş ve kendi hallerinde bırakalım demek istemedik.
Ama onların da birer kişilik sahibi olmalarını istiyorsak yapmamız gereken şey düzenli çalışmalarını, ilkelere ve kurallara uymalarını sağlamak, gelişmeleri için sistemli olmayı öğretmek ama asla kendilerinden başkası gibi davranmalarını istememektir.
Yıldız futbolcu, en iyi sporcu, kazanan oyuncu olmak diye bir şey yoktur. Bunlar için sağlanan imkanlar ve eğitim programları vardır. Özellikli olanlar yıldız olur. Kazanan olur, en iyi olur. Bu çevresel etkenler ile genetik etkenlerin birleşmesi koşullarının mükemmelliği ile ilgilidir.
Herkesin yıldız, en iyi ve kazanan olması hem insanların var olan potansiyelleri gereği, yani işin doğasına terstir...
Doğru olan her kişinin olabileceği düzeyde en iyi olmaya çalışmak ve asıl olarak da sağlayabileceği katkıyı ve verimi sağlamak olmalıdır.
Eğitim, tüm alan eğitimleri için temel felsefesi bu temel üzerine inşa edilmesi gereken bir gelişim sürecidir.
 
Öğrenme Öğrenci Olabilmekle İlgilidir.
Öğrenme tüm eğitimciler için olduğu gibi antrenörlerimiz için de çok yönlü bir süreçtir.İçerisinde araştırmayı,okumayı,tartışmayı,deneyimlemeyi, izlemeyi,kaygıyı,krizi ve bunun gibi daha birçok yaşanmışlığı barındıran içsel bir süreçtir.
Bununla beraber kapasite kullanımı,tercihleri,karar alma süreçleriyle de bir yeteneği ifade eden muazzam bir süreç ve bir lütuf.
Öğrenme öncelikle nörolojik bir süreçtir.Çünkü beynimiz günde ortalama 50 bin farklı işlem gerceklestiriyorken ;biz kendimizi öğrenmeye kapatmaya çalışsak bile beynimiz tüm yaşantımızı kayıt altına almaya ve kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe bilgileri kodlayarak göndermeye devam ediyor.
Uyurken dahi güniçi öğrenmeleri pekiştirmekte meşgul oluyor.Beynimiz sadece yaşamsal koşulların gerçekleşmesi için bile 7/24 elektriksel akımları devam ettirmekle görevlendirilmiş durumdadır.
Kısaca;
İstesekte beceremeyiz öğrenememeyi.Çünkü yaşamsal bir gerçekliktir"Öğrenme".
Öğrenme en önce öğreticinin kendisinin de bir öğrenci olduğunu kabul etmesi ile başlayan bir süreçtir.Bilimsel çalışmalarda insanın en çok öğretirken öğrendiğini ortaya koyuyor.Akademik noktada ise insan bildiğinin ancak % 10 unu aktarabiliyorken, bu veri ne kadar öğrenmemiz gerektiğine dair bir ölçütte sunuyor bize.
Günümüzün sorgulayan,tartışan,yargılayan oyuncu grubunu düşündüğümüzde bu oyuncu grubunun ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilmek için öğrenmeyi bir seçim olarak görmemeliyiz.
Kısaca;
Oyuncuya aktarabilmek,dokunabilmek içindir "Öğrenme".
 
Futbolcu olmak isteyen kimselerin.
1.Spora ve özellikle futbola ilgili ve yetenekli,
2.Bedensel olarak güçlü ve dayanıklı,
3.Göz, ayak eşgüdümü gelişmiş,
4.Çevik, hızlı ve sportif zekaya, spor ahlakına ve disiplinine sahip,
5.Hırslı ve azimli, sabırlı
? Dikkatli ,
? Ruhsal sağlığı yerinde olan
kimseler olmaları gerekmektedir
 
Denge demek yeter mi?
Genelde en cok kullandığımız motor kavramlardan birisidir denge. Pozisyonu statik ve dinamik olarak koruma ile ilgili olarak kullanılır.
Ama bu videodaki çocuk için de, futbola yönelik hareket becerilerinde de birçok davranışı denge kavramı ile açıklamak yetmez. Çünkü sözkonusu birçok davranış sadece dengeli olmak ile sağlanabilecek bir beceri değildir.
Denge çoğu kez gerekli özelliklerden sadece birisidir.
Peki, o halde videodaki beceri ve futboldaki üst düzeydeki oyunculuk hangi özellik ve kavram ile açıklanabilir?
Oryantasyon...
Yani algısal motor gelişim özelliklerinin kullanılarak bedenin tamamının mekana, zamana ve nesneler ile oryante edilerek, yani iliskilendirerek bütünün bir parçası haline getirebilme becerisi olan oryantasyon, bedeni diğer tüm etken veya bileşenler ile bağımlı hale getireerek işin parçası ve öznesi olabilmektir.
Bu özellikler toplamı ve kavramı Oryantasyondur.
Kavramsal anlamı uyum olarak tanımlanır.
Biliyorsunuz uyum demek, uymak demektir.
Vücudun harekete, nesnelere, değişen mekana, zamana, yöne ve her şeye uyması olarak açıklamak yanlış olmaz.
Iste bu açıklamadan hareketle, oryantasyon demek, yapilan iş her neyse onun bir parçası olmak, oryante olmak ise o işin parçası olabilmektir.
Oryantasyon çalışmaları aslında yaptığımız her işin bir parçası olmak becerisine ulaşmak demektir. Oryantasyon içinde her türlü motor, biliş, sosyal ve duygusal özellikleri barındırır.
Bir işi iyi yapmak diye bir şey yoktur aslında.
Bir işe oryante olmak diye bir şey vardır.
Bu da o işin parcalarindan birisi olmaya çalışmak ve bütünü oluşturmaya çabalamak anlamına gelir.
Eee....o zaman ne yapalım? Çocukları futbol oyununa oryante edelim.
Nasıl?
Onları sahanın, alanın, topun, arkadaşlarının ve oyunun bir parçası haline getirerek
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst