photo shop dersleri resimli anlatımlar...

SaBoTaJ_75

MaZideN ßiRi. (=
Kayıtlı Üye
selam aleykum oncelıkle ustadlarım ben photo shop ogrenmeye calısıyorum grafıkle ugrasmayı seven bırısıyım meslek lısesı okuyorum ama grafik bolumunde okumayı cok ıstemıstım ama olmadı puanım yetmedı bende arastırımcı bı kısılıge sahıp oldugum ıcın kendım kademe kademe ogrenmeye calıyorum ve sıtelerden buldugum yararlanmıs oldugum bılgılerı sızlerle paylasmak ıstedım photo shopla ılgılenen ustadlarıma yardımcı olacagını dusunuyorum konular alıntıdır ama emege saygı lutfen :)


3boyutlu animasyon yapma

anim1.gif

150x150 pixel boyutlarında transparan arkaplanlı yeni bir dosya açın. Elliptical Marquee Tool aracını alın ve Shift tuşuna basılı tutarak 20x20 pixel boyutlarında bir çember çizin. Çizdikten sonra içini istediğiniz bir renk ile doldurun. Ctrl+D ile seçili alanı kapatın.
anim2.gif

Daha sonra layer'ınızın bir kopyasını yapın. Bunun için layer'ınızı Create New Layer
layer.gif
ikonunun üstüne bırakın. Move tool aracını alın ve yeni layer'ı 80 pixel aşağı taşıyın. Bunun için Shift tuşuna basılı tutarak klavyenizdeki aşağı tuşuna 8 defa basın. İki layer'ı birleştirin.
Layer>Merge Down...
Daha sonra layer'ınızı sayfanızın tam ortasına getirin. Bunu için Ctrl+A işlemi ile tüm layer'ı seçili hale getirin. Sırasıyla Ctrl+X ve Ctrl+V işlemlerini yapın.
anim3.gif

Şimdi sayfanızın ortasında yer alan bu layer'ın bir kopyasını yapın. Free Transform'u açın.
Edit>Free Transform...
Ekranınızın üst kısmında yer alan Options menüsünde Rotation değerini 45
45.gif
olarak ayarlayın. Döndürme işlemi bittiği zaman Commit Transform
com.gif
ikonuna tıklayın. Şimdi döndürdüğünüz layer'ın kopyasını yapın. Aynı şekilde onu da 45 derece döndürün.
Edit>Transform>Again...
Kopyalama ve döndürme işlemini bir kez daha yazpın. Şu anda 4 tane layer'a sahip olmanız gerekir.
anim4.gif

Tüm layer'ları birleştirin.
Layer>Merge Visible...
Bu layer'a Layer1 adını verin ve bir kopyasını yapın. Kopya layer'a da Layer2 adını verin ve 5 derece döndürün. Şimdi kopyalama, adlandırma ve döndürme işlemlerini Layer9'a ulaşıncaya kadar sürdürün.
anim5.gif

9 tane layer elde ettikten sonra tüm layer'ları yanlarında yer alan göz
eye.gif
ikonuna tıklayarak saklayın. Yeni bir layer açın ve Layer1'in altına taşıyın. Bu layer'ı Renk1 olarak adlandırın. Ctrl tuşuna basılı tutarak Layer1'in üzerine tıklayın. Oluşan seçili alanı istediğiniz bir renk ile doldurun. Daha sonra Bevel and Emboss stilini uygulayın. Stil penceresinin alt bölümünde yer alan Highlight Mode ve Shadow Mode seçeneklerinin Opacity değerlerini %50'ye getirin. Sırasıyla Layer>Layer Style>Create Layers... ve Layer>Merge Group... işlemlerini yapın.
anim6.gif

Bu işlemi 8 defa yani Renk 9 layer'ına ulaşıncaya kadar tekrarlayın. Her layer'ın altına kendi numarasına ait renk layer'ının gelmesini sağlayın.
Örneğin: Layer9 'un altında Renk9 layer'ının yer alması gerekir. Yeniden tüm layer'ları saklayın ve Renk1 layer'ını aktif hale getirin. Tüm layer'ları layer paletinin yanında yer alan küçük boşluğa tıklayarak zincir
zincir.gif
ikonu ile birbirine bağlayın. Free Transform'u açın. Ctrl, Shift ve Alt tuşlarına basılı tutarak çemberinizi sol üst köşeden dışarı doğru genişletin ve tuşları bırakın. Daha sonra sağ kısmın ortasından sola doğru itin. İşlem bitince Options menüsündeki Commit Transform ikonuna
com.gif
tıklayın.
anim7.gif

Bütün layer'lar arasındaki bağlantıyı yanlarında yer alan zincir
zincir.gif
ikonuna tıklayarak kaldırın. Move Tool aracını alın. Renk1 layer'ında yer alan çemberleri 10 pixel sola taşıyın. Bunun için Shift tuşuna basılı tutarak klavyenizdeki sol tuşuna bir kez basın. Şimdi Alt tuşuna basılı tutarak klavyenizdeki sağ tuşuna 9 defa basın. Layer1'i aktif hale getirin ve 10 defa Merge Down işlemini yapın.
Layer>Merge Down...
Not: Bu işlemi her layer-renk ikililerine uygulayacaksınız. Her defasında bir üstte yer alan layer'ı seçmeyi unutmayın! Şimdi Renk1'den Renk9'a kadar toplam 9 tane layer'a sahipsiniz. Bütün layer'ları zincir
zincir.gif
ikonu ile birbirine bağlayın ve -60o döndürün. İşlem bitince Options menüsündeki Commit Transform ikonuna
com.gif
tıklayın.
anim8.gif

Artık animasyon yapma zamanı geldi. Animasyon penceresini açın.
Window>Animation...
Animasyon penceresinin sağ üst kısmında yer alan ok ikonuna
merge.gif
tıklayın. Açılan menüden Make Frames From Layers seçeneğini seçin. Böylece animasyonu yapacak Frame'ler oluştu. Şimdi animasyonunuzu izleyebilirsiniz.
File>Preview In>Internet Explorer...
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Save for web (Dither, Matte)[/FONT] Save for web seçeneğinin sunduğu diğer ayrıntılara göz atalım...
Gölge yaptığınız resimler aynı zamanda tranasparan olacaksa yaşanan bir sorun vardır. Resim:1 beyaz zemin üzerinde sorunsuz görünüyor ama Resim:2 deki gibi, zemin üzerindeki görüntüsü çok kötü...
kusorijinal.jpg

Resim: 1
kusorijinal.jpg


Resim: 2​


Kullanacağımız zemin rengini, photoshopta ayrı bir layer olarak da hazırlayabilirsiniz ama bundan daha pratik bir yolu, kaydederken zemin rengini vermeniz...
Aşağıdaki örnekte matte olarak FFCC33 kullanıldı, yanda gölgenin altında aynı rengin oluştuğunu görüyorsunuz..​
swb-noisematte.jpg
sfw-mate.gif


FFCC00 olmasına karar verdiğim zemin için hazırladığım örnekler aşağıda...
Resim:3 hazırladığım örnek... Onu beyaz zemin üzerinde kullanmayacağım için olması gereken zeminin üzerine koyuyorum.. (Resim:4)​
kus22.gif

Resim: 3
kus22.gif

Resim: 4​



Gölgede ilginçlik yapmak için denenebilecek bir şey var... Diffusion, Pattern ve Noise seçenekleri arasından noise ile yaptığım örnek...(Resim 5) Matte yine seçili..
swb-noisematte.jpg
sfw-noise.gif


kus1.gif

Resim 5​
Bu tür hazırladığınız resimleri farklı zeminler üzerinde de sorunsuz olarak kullanabildiğinizi görüyorsunuz.. (Resim 6 ve resim 7)​
kus1.gif

Resim 6
kus1.gif

 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Save for web (Quality)[/FONT]
Save for web seçeneğinin sunduğu başka bir ayrıntı...​
swf-kanal.gif
Resminizin bir bölümünü farklı oranda sıkıştırmanıza yarar. Bunun için, üstteki örnekte gördüğünüz gibi bir alfa kanalı hazırlamış olmanız gerekir. Seçtiğiniz alanı Feather verdikten sonra kayderedseniz, yumuşak bir geçiş olacaktır.​
sfw2-goz-11.jpg

Resim 1
11 K
sfw2-goz-22.jpg

Resim 2
7 K​

Resim 1'de herhangi bir seçim yapılmadan, doğrudan jpg olarak kaydedildi. (quality:60)
swb-111.jpg

Resim 1

Resim 2'de ise, quality'nin yanındaki bölüme tıklayın ve orada yaptığınız alfa kanalını tanıtın...​
swb-11.jpg
sfw-22.gif
sfw-33.gif
Resim 2
alıntıdır....​
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Save for web (gif - jpg)[/FONT]
swf-saveforweb.gif

Resimleri webde kullanmak için optimize etmek gerekir, yani olabilecek en küçük dosya boyutuna getirmek... Bunun için en pratik yol, save for web seçeneğini kullanmak... Resmin özelliğine göre neler yapmanız gerektiğini diğer derslerde anlatmaya çalıştım. Burada, farklı optimize biçimlerinin resimleri nasıl etkilendiğini bir arada görmeniz için farklı tip resimleri bir araya getirip, örnekler hazırladım.​
Gif
swf-gifkaydetme.gif

Gif seçeneği seçerseniz, yukarıda pencere açılacaktır. Farklı seçeneklerden seçtiklerinize göre resimlerin görüntüsü aşagıdaki gibidir.
Degrade olan (bir renkten diğerine geçiş) resimlerde gif seçeneğinin iyi sonuç vermediğini görebilirsiniz. Çizgisel resimlerde ve ekran resimlerinde ise en iyi sonucu gif'le alırsınız... Aşağıdaki örnekler, sırasıyla 64, 125 ,256 renk seçenekleriyle hazırlanmıştır.


swf-64gif.gif

Resim 1
Gif (64)
19 K

swf-128gif.gif

Resim 2
Gif (128)
25 K
swf-256gif.gif


Resim 3
Gif (256)
31 K
Jpeg
swf-jpegkaydetme.gif

Jpeg seçeneği seçerseniz, yukarıda pencere açılacaktır. Farklı seçeneklerden seçtiklerinize göre resimlerin görüntüsü aşagıdaki gibidir.
Sıkıştırma çoksa resmin bozulma oranı doğal olarak daha fazladır. Çizgisel resimlerde bu bozulma daha belirgin görülür.
Genel olarak 50 sıkıştırma işi görecek bir sonuç verebilir.. Hem resim çok bozulmaz hem de makul bir dosya büyüklüğü elde edersiniz...
swf-low10jpg.jpg

Resim 4
Jpg (Low - 10)
11 K
swf-medium30jpg.jpg

Resim 5
Jpg (Medium - 30)
16 K
swf-high60jpg.jpg

Resim 6
Jpg (High - 60)
28 K

alıntıdır...
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]PNG[/FONT] Web için tasarlanmış yeni bir formattır. Gif gibi 256 renkle sınırlı olmayan, Jpeg gibi sıkıştırma oranı arttıkça kalite kayıpları oluşmayan bu format, aynı zamanda kademeli olarak görüntünün oluşması özelliğine de sahiptir.
PNG, kayıpsız bir filtreleme ile, tüm renk bilgileri ve tüm alfa kanallarını koruyarak sıkıştırmayı gerçekleştirdiği için, eski sürüm web tarayıcıları tarafından desteklenmeyecek olmasına rağmen geleceğin formatı olarak görülmektedir. Bildiğiniz gibi, GIF 256 renkten fazlasını desteklemez, JPEG ise alfa kanallarına izin vermez.

Adaboogy.png
Adaboogy.gif
PNG
155x185 piksel/ 83 KB
Adaptive
GIF
155x185 piksel/ 36 KB
Adaptive​
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]JPEG/Farklı seçeneklerin sonuçları[/FONT] RGB bir resmin farklı sıkıştırma oranlarında (Baseline Optimized)
JPEG'e çevrilmiş görüntüleri

jpeg_10.jpg




jpeg_8.jpg

jpeg_6.jpg

RGB / 8 bits
Image options: 10
49 KB


RGB / 8 bits
Image options: 8
25 KB


RGB / 8 bits
Image options: 6
17 KB

jpeg_4.jpg




jpeg_2.jpg
jpeg_0.jpg

RGB / 8 bits
Image options: 4
15 KB


RGB / 8 bits
Image options: 2
13 KB

RGB / 8 bits
Image options: 0
11 KB
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]JPEG/Kaydetme ve özellikler[/FONT]
Joint Photographic Expert Groups
JPEG renk geçişlerinin önemli olduğu resimlerde, renk kalitesinin ne kadar azalacağına kullanıcının karar vereceği sıkıştırma seçenekleri sunan bir formatıdır.
Sıkıştırırken, resimdeki piksellerin renk bilgisini, piksellerin adresini kaydeder ve seçilen sıkıştırma oranını göre, benzer renkteki pikselleri aynı renge çevirir. JPEG, resimde sıkıştıracağı pikselleri bulmak için, resmi sol üst köşeden sağ alt köşeye doğru diyagonal biçimde tarar. 5/1 den 15/1 e kadar oranlarda sıkıştırma uygulanabilir.
JPEG kaydetme:
RGB resimleri JPEG kaydedebilirsiniz. Indexed Color modundaki resimler JPEG kaydedilemezler. Ayrıca resimde alfa kanallarının bulunmaması gerekir. Layer'lı dökümanlar da JPEG kaydedilemezler.
Benzer renkteki pikseller sıkıştırma sırasında aynı renge dönüşeceği için resimin boyutlarında önemli derecede azalma olur. Bu aynı zamanda, piksellerin yok olması anlamına da geldiği için, orjinali önemli resimlerin bir yedeğinin kullanılması tavsiye edilir. Baseline Optimized seçeneği, en iyi sonucu vermektedir. Resmin kademeli oluşması için progressive seçeneği kullanılır. Netleşmenin 3, 4 ya da 5 adımda mı oluşacağını belirleyebilirsiniz. Bütün tarayıcıların desteklemediği bu seçenek daha fazla dosya büyüklüğüne neden olur.
Adaboogy.jpg
Adaboogy1.jpg
Adaboogy2.jpg
RGB / 8 bits
Image options: 10
Baseline optimized
39 KB
RGB / 8 bits
Image options: 10
Baseline standard
43 KB
RGB / 8 bits
Image options: 10
Progressive (Scans-3)
12 KB​

JPEG'i çekici kılan özellikler:
GIF'in sadece 256 rengi desteklediği düşünülürse, milyonlarca renk içeren fotografik görüntüler için JPEG'in önemi kendiliğinden ortaya çıkar. Görüntü kalitesinin denetlenebilmesi de ayrı bir avantajdır.
JPEG'in tercih edileceği resimler:
Geniş alanlar halinde tek rengin bulunmadığı, detayları fazla tüm fotografik görüntüler için kullanılabilir.

alıntıdır...​
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]GIF/Custom[/FONT] Custom seçeneği, kendi renk paletinizi oluşturmanıza olanak sağlar. Bu özellikten yararlanarak, sitenizde yalnızca 2 renk kullanarak, farklı bir atmosfer yaratabilirsiniz.
Resminizi Indexed Color Moduna cevirdikten sonra, İmage / Mode / Color Table bölümüne ulaşın.
balllogo2.jpg
2.jpg
3.jpg
Dog1.gif
1.jpg
4.jpg
Farklı renk ve formatlardaki resimler​


c.gif
balllogo1.gif
22.gif
33.gif
Dog2.gif
11.gif
44.gif
Custom ile özel bir renk paleti kullanmanın sonuçları​
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Gif/Gif89a Export ile transparan kayıt[/FONT] Transparan yapmak istediğiniz resmi önce seçmeniz gerekir. Bunun için resmin özelliğine uygun araçlar kullanarak seçiminizi tamamlayın.

t-kamyon2.jpg

Select /Save Selection ile bir alfa kanalı olarak kaydedin. Resmin modunu Image / Mode / Indexed Color'a çevirin.


t-alfa.gif
File / Export / Gif89a Export penceresini açın. Selected Colors yazan kısma tıklayıp, orada kaydettiğiniz alfa kanalının görünmesini sağlayın. Okey tuşuna basın. Bir isim verip kaydetme işlemini tamamlayın.
t-export2.gif


Sonuç aşağıda...

t-kamyon.gif

alıntıdır...​
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]GIF/Transparan resimde sorun giderme[/FONT] Transparan Gif yaparken dikkat etmeniz gereken ayrıntılar...
En büyük sorun, resmin kenarında görünen, istenmeyen piksellerdir. Resim 1 deki görüntü transparan olarak hazırlandı (Resim 2) Uç kısımlardaki beyaz pikselleri farkediyor olmalısınız ... Tek renk kullandığınız transparan giflerde bunu önlemek çok kolay. Transparanlığı oluşturan bölgeyi hazırlayıp bir alfa kanalı olarak kaydettikten sonra, resminizi olmasını istediğiniz renkle doldurun (Resim 3)
Gerekli işlemleri bundan sonra yapın.
trans1.gif

trans2.gif

Resim 1
Resim 2

channel.gif

trans3.gif

trans4.gif

Resim 3
Resim 4​


Resminiz çok renkliyse (Resim 5) kaydettiğiniz alfa kanalı seçili hale getirdikten sonra 1 piksel daraltın ve tekrar kaydedin. Transparan olmasını istediğiniz bölge için, daralttığınız alfa kanalını kullanının. (Resim 6)


kamyon1.gif
kamyon2.gif
Resim 5
Resim 6​

alıntıdır...
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]GIF/ Büyüklük ve kaydetme[/FONT] "Graphic Interchange Format"
Web üzerinde, bilgisayar grafiklerinin yollanmaları amacıyla geliştirilmiştir. GIF, 256
ve daha altındaki renkleri destekler.

Soldan sağa doğru, yatay bir hat üzerinde, benzer pikselleri tarar. Sadece renk değişikliklerini kaydeder. Bu nedenle resimde yatay alanların aynı renkle doldurulması, GIF resmin daha az dosya büyüklüğünde olmasına neden olur.

Yatayda farklı renkte piksellerin bulunması ve noise etkisi, dosya büyüklüğünü arttırır. Aynı renkte yatay çizgilerin bulunduğu bir resim, aynı renkte dikey çizgilerin bulunduğu bir resimden (piksel büyüklükleri aynı) daha az yer kaplar.

Tasarımınıza çok ters düşmeyecekse, degradelerin çizgi örneğindeki gibi yatay olarak uygulanması ve GIF kaydedilmesi, dosya büyüklüğünüzü azaltacaktır.
01_yatay.gif
02_dikey.gif
277x142 piksel/ 638 bayt
277x142 piksel / 3 KB
03_yatay_noise.gif
04_dikey_noise.gif
277x142 piksel/ 35 KB
Add Noise (Amound:50)

277x142 piksel / 37 KB
Add Noise (Amound:50)​

GIF kaydetme:
Scannerde taradığınız resimler RGB ya da CMYK'dır. (Digital fotoğraf makinesi RGB) Bu resimleri GIF kaydetmek için modunu Indexed Color’a çevirmelisiniz. Böylece resmi oluşturan gri tonlar (RGB, Lab veya CMYK kanalları) tek bir kanalda toplanır. Resimde en fazla 8-bit’lik veri kalır, diğer renk bilgileri atılır. GIF kaydetmek için Save as ya da Export seçeneklerini kullanabilirsiniz.

GIF89a Export seçeneğinde resmin formatı önemli değildir, export ederken size sunulan 3 ihtimalden birini seçebilirsiniz. Exact, Adaptive ve System. Resminiz Indexed Color'a çevrilip export edilir. Orijinal resminiz eski özelliklerini koruyarak kalır.

Save as seçeneğinde ise, RGB CMYK resimlerinizi Indexed Color'a çevirmeniz gerekir. Bu çevirme sırasında size daha çok seçenek sunulur. Exact, Adaptive, System seçeneklerine ek olarak Web, Uniform seçeneklerini seçebilirsiniz. System'i ise Macintosh ya da Windows olarak belirleyebilirsiniz.

Dither / Diffuion'u seçerseniz, resimde olmayan renklerin varmış gibi görünmeleri sağlamak için farklı renkte pikselleri oluşur. Bu da bir renkten diğerine geçerken sert geçişlerin olmasını önler. Tek rengin geniş alanlar kapladığı resimlerde ise none seçilmelidir, böylece düz rengin içinde farklı pikseller görmezsiniz.

Adaptive paletini seçmeniz durumunda, 8-bit’lik resim, 24-bit kalitesine en yakın biçimde kaydedilecektir. Adaptive ile renkleri indekslerken, 8 veya daha düşük değerde bit derinliği seçebilirsiniz. Adaptive, renk kalitesini korur ancak, kullanacağınız işletim sisteminin paletine bağlı olarak paylaşılmayan renkler problemiyle karşılaşabilirsiniz.
GIF kaydederken Web216 paletini kullanırsanız, resim, hem Macintosh hem Windows ortamında aynı şekilde görünecektir.

[FONT=Verdana, Tahoma, Geneva, Arial][FONT=Verdana, Tahoma, Geneva, Helvetica]
Photoshop 6.0 - 7.0 kullanıyorsanız:
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Verdana, Tahoma, Geneva, Helvetica]Kullanmak istediğiniz imajın çevresinin transparan olmasına dikkat edin.
"File" menüsünden "Save for Web" i seçin
Açılan ekranda "optimized" bölümünde "transparency" kutusunu seçin ve "Settings" bölümünün "GIF" olduğundan emin olun.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Tahoma, Geneva, Arial]
Photoshop 6.0 ve 7.0'ın Export menüsünde GIF 89a yok, bu seçenekle çalışmalarınıza devam etmek istiyorsanız, PS 4, 5 veya 5.5 'in Import-Export klasöründe bulunan GIF89a Export.8be isimli dosyayı Photoshop'un aynı isimli klasörüne kopyalayın.

alıntıdır...
[/FONT]
 
Görüntü Formatları

Masaüstü yayıncılıkta programlar bir birlerinden dosya alışverişinde bulunarak çalışırlar. Bir resmi veya vektörel çizimi oluşturduğumuz uygulama programından bağımsız hale getirip sayfa düzenleme programına ya da vektörel programlara aktarmak için farklı bir formatta kaydetmemiz gerekir.
Yaygın kullanılan görüntü formatlarından bazıları:

PICT
PICT formatı bütün programların ortak kullandığı dosya formatıdır. Herhangi bir uygulama programına aktarıldığında resim bilgisi sayfaya dahil olur. Görüntü diskinizden silinse dahi baskı aracı sayfayı basarken PICT dosyasını aramaz.
Logo düzenleme ve yeniden oluşturma işlemleri sırasında PICT olarak kaydedilmiş görüntüyü, Illustrator ve FreeHand programlarına aktardığımızda, llustrator programı isteğe bağlı olarak dosya aç komutuyla görüntüyü açar ve sayfaya Template (yarı saydam/arka plan) olarak yapıştırır. Böylelikle bu görüntünün üzerinden vektörel olarak çizimimizi yapabiliriz.

FreeHand programı ise resim al komutuyla sayfa içine resim olarak aktarır, görüntüyü Template (yarı saydam/arka plan) yapmak için Layer paletinden background (arka plan)'ı seçerek vektörel olarak çizebiliriz. PICT ile sayfa üzerine yapıştırdığınız görüntüyü ancak sunum için kullanabilirsiniz. Masaüstü Laserlerde görüntü pürüzsüz çıkabilir ama baskı ortamına aktardığınızda görüntü kırıklaşıp fluğ bir hal alır. Sunum işiniz bittiğinde görüntüyü yeniden yüksek (HiRes) taratıp (304.8 Dpi) sayfa üzerine yerleştirmeniz gerekir.

EPS
EPS formatı hemen hemen bütün çizim ve sayfa düzenleme programları tarafından desteklenir. Photoshop programında, döküman Bitmap modunda kaydedilirken Transparen Whites (Beyazları transparan yap) seçeneği işaretlenerek kaydelirse dosyada beyaz alanları şeffaf tanımlayabilmesidir. Renkli bir döküman EPS olarak kaydedilecekse olası baskı problemlerini önlemek için CMYK moduna geçirilmiş olmalıdır.

Kaydederken karşınıza çıkan dialog kutusunda;
Preview: EPS dosyanızı diğer programlarda kullanırken resmin nasıl göründüğüne dair bir öngörüntüdür. Bu sayede resmi istediğiniz kadraja yerleştirebilirsiniz. Bu menüdeki Macintosh seçeneği bütün programların kullanabileceği bir PICT öngörüntü oluşturur. Dosyanızın öngörüntüsünü TIFF seçerseniz bu dosyayı IBM uyumlu bilgisayarlarda da kullanabilirsiniz.
Encoding: Bilgilerin dosya içinde ASCII yada Binary şeklinde saklanmasını isteyebilirsiniz. Binary kodlama ASCII'nin yarısı kadar yer tutar. Genellikle Binary kullanılır fakat bazı PostScript hatalarını resim dosyalarını ASCII kaydederek önlemeyi deneyebilirsiniz.
Clipping Paths: Photoshop 4,0 versiyonunda görüntü dosyanız üzerinde dekupe etmek istediğiniz bölgeyi kapsayan path'i seçeceğiniz bölümdür. Photoshop 5,5 versiyonu, eğer kaydet komutunuzdan önce path penceresinden çizimi clipping etmişseniz otomatik olarak dekupe edilmiş görüntüyü dosya içine yazar.
DCS1: CMYK olarak kaydedilmiş EPS dosyalar için geçerlidir. DCS yüksek çözümlemeli renk bilgisini içeren 4 adet (C,M,Y,K) dosya ve beşinci olarak sayfa düzenlemede kullanacağınız bir ana dosya oluşturur. Ana dosya 72 dpi bir öngörüntü dosyasıdır, 4 adet yüksek çözümlemeli dosya baskı sırasında kullanılır. Dikkat etmemiz gereken bir nokta, DCS'nin yarattığı sayfa düzenlemede kullanacağınız öngörüntü dosyasının ismini asla değiştirmeyin. Eğer değiştirirseniz dosyanız baskı sırasında yüksek çözümleme dosyaları bulamayacağından öngörüntü dosyasını (72 Dpi) basar.
Kaydetme sırasındaki seçeneklerinizin ilki, öngörüntünün nasıl olacağı, ikincisi dosya biçimi, üçüncüsü ise yüksek çözümleme dosyalarının sıkıştırma biçimi ile ilgilidir.
DCS2: CMYK+Ekstra renkler için kullanılan dosya kayıt biçimidir. Resim üzerinde ekstra (Beta) kanal kullandığınızda dosyanız içindeki beşinci veya daha fazla renk kanallarını bastırmak için kullanacağınız format biçimidir.

EPS ayrıca vektörel programların (Illustrator ve FreeHand) sayfa düzenleme programlarına dosya aktarım formatıdır. Vektörel dosyalar eps formatında kaydedilmez ise sayfa düzenleme ve resim programları kendi dosya içlerine alamazlar. Örneğin Photoshop programı vektörel çizimli bir eps dosyasını restarize ederek (piksele çevirerek) kendi bünyesine alabilir. QuarkXpress programı EPS formatlı dosyaları bir öngörüntü (Preview) dosyası oluşturarak sayfa üzerine yapıştırır.

TIFF
TIFF formatı bilgisayarlar arası ortak bir dosya formatıdır. Tüm programlar tarafından desteklenir. Bu formatta kayıtlı dosyalar, herhangi bir uygulama programının sayfa içine alındığında görüntü ve zeminin renk değerlerini azaltma ve değiştirme olanağı verir. Örneğin farklı farklı renklerde kullanacağımız bir görüntü yada logoyu TIFF formatla kaydadip sayfaya yapıştırdığımızda renklerini değiştirebiliriz. Bu yolla her renk değişikliğinde onu yaratan uygulama programını açıp yeniden renk verip yeni dosyalar yaratmamış oluruz.

Kayıt sırasında LWZ seceneği dosyayı sıkıştırarak kayıt edilmesini sağlar ancak, bu seçenekle kayıtlı dosyaları film baskı araçları desteklemez. Bu kayıt biçimiyle gönderdiğiniz dosyaları, film servisinize bildirirseniz doğacak sorunları baştan halletmeş olursunuz.


JPG
JPG formatı, resim işleme programlarının yüksek Mb'lı dosyaları sıkıştırarak disk üzerinde kayıt edebileceğiniz bir formattır. JPEG veya JPG formatının özelliği gerçek renk değerlerini içermesidir. Bu nedenle fotoğrafik (çizgisel/grafiksel olmayan) görüntüle için kullanılmalıdır.

JPEG sıkıştırma yöntemi görüntünün algılanması için zorunlu olmayan detayları bulup atan ve dosyayı bu şekilde sıkıştıran bir format olduğundan kayıplı formatlar arasında yer alır. Kaybolan ayrıntılar ve sıkıştırma oranı arasında bağlantı bulunduğundan bu dengeyi iyi korumak gerekmektedir. Daha fazla sıkıştırma daha fazla detay kaybı daha az sıkıştırma daha büyük dosya demektir. Kaybedilen detayların geri getirilmesi söz konusu olmadığından dosyanın bir kopyasını mutlaka alınmalıdır.

BMP
BMP Windows ve Microsoft'un PCX formatını değiştirerek geliştirdiği bir formattır. Windows 3.1 ve 95 ile birlikte gelen Paint programı görüntüleri bu formatta işler. BMP formatı 1-24 bit arasında değişen bir piksel derinliğini içerebilir. Sıkıştırma seçeneği başlangıçta bulunmamakta idi. Opsiyon olan bu sıkıştırma görüntüde detay kaybına yol açmaz, yani kayıpsız sıkıştırma yöntemlerindendir. BMP formatı alıcı bilgisayarında Paint'den başka görüntü program'ı bulunmadığı durumlarda kullanılır.


GIF
CompuServe firmasının Graphics Interchange Format (GIF) dosyaları İnternet üzerinde oldukça yaygın kullanılan bir formattır. Az sayıda renk içeren (1 ila 8 bitlik) dokümanlarda oldukça iyi sıkıştırma sağlaması, animasyonlarda zamanlama ve farklı boyutlardaki resimleri bir arada tutma desteği, saydam renk tanımlanması bu format'ı popüler yapan nedenlerden sadece bir kaçıdır.

Ancak Photoshop gibi resim işleme programlarının çoğu GIF formatının tüm özelliklerini kullanamamaktadır. Bu nedenle bu format ile çalışırken sıklıkla başka programlara gereksinim duyulmaktadır. GIF dosyaları Bitmap, gri skala ve indekslenmiş renk sisteminde olabilmektedir. Gerçek renk desteği yoktur. GIF resimleri sıralı (interlaced) veya sırasız kaydedilebilmektedir. Sıralı GIF dosyaları yükleme esnasında satır satır gelerek resim bitiminden önce neye benzeyeceğine dair bir ipucu verirler. Saydamlık tanımlanması için GIF89a Export komutu kullanılarak saydam olacak renk belirlenebilir.

PNG
PNG Portable Network Graphics formatı patentsizdir. PNG kayıpsız Wave Table sıkıştırma yöntemini kullanır. Şu anda mevcut olmayan kayıpsız gerçek renk ve saydamlık bilgilerini içeren resim kalitesini internet'e taşımayı amaçlamaktadır. PNG dosyalarılarındaki saydamlık bilgileri alfa kanalı içerisinde saklanmaktadır. Sıralı yükleme de olanaklıdır. Ayrıca sıkıştırma için değişik filtreleme algoritmaları sıkıştırma öncesi kullanılabilmektedir.

PSD
Photoshop Document (PSD) Photoshop uygulamasına özel bir formattır. PSD çok sayıda alfa kanalını, path'ı ve katmanı desteklemektedir. PSD dosyaları ikili dosya, indekslenmiş renk, gerçek renk RGB, CMYK, Lab biçimlerini destekler. Çalışma yaptığınız işlerin PSD'sini saklamayı alışkanlık haline getirmeniz, daha sonra yapıcak düzeltmelerde çok işinize yarayacaktır.
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Spot Renkler [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Renkayrımı[/FONT]​
1.jpg
Ofsette renkler, CMYK'nın karışımından oluşur. Baskı çeşitlerine göre, (tekstil, flexo, serigrafi gibi) sizin bu renkleri spot renk olarak basmanız gerekebilir.
Konuya yeni başlayanlar için şu örneği verebilirim: Yanda gördüğünüz resim ofssette basılırsa, mavi renk, belli bir tramla (her yer cyan rengiyle doldurulmadan) basılır. Spot renk ile basıldığında ise, boya zaten en baştan açık mavi olarak hazırlanır.
Spot renklerle basmayı düşündüğünüz resmi, bazı işlemlerden geçirmeniz gerekir. Unutmamanız gereken şey, önce resmi inceleyip, hangi yöntemlerle çözüme ulaşacağınızı saptamaktır. Çünkü her resim için, başka bir çözüm daha pratik olabilir ve bu, biraz tecrübeyle kazanılır.
Söz konusu örnek, yukarıdaki resim olduğuna göre, bu resim için uygun olan çözümlerden birine bakalım... Önce resmin modunu kontrol edin. RGB ise CMYK moduna çevirin.

Kanalları tek tek tıklayıp, resmin renk dağılımına bakın. Bu resimde siyah bir kontur var. Black kanalında, bunun belirginleşmesini sağlayın. Bunun için Level, Curves vb. kullanabilirsiniz.
Kanallarda gördüğünüz dağılımda, grinin bir çok tonu olmalı... Bizim yapacağımız, bunları siyah/beyaz hale dönüştürmek.
Images / Adjust / Selective Color'ı açın. Her renk için, kendi bulunduğu bölümün sürgüsünü +100, diğerlerini -100 olarak aşağıdaki örnekte gördüğünüz gibi sürükleyin. Absolute'un seçili olmasına dikkat edin.​

2.jpg


5.jpg

Mavilerimiz oldu. Çiceklerin tümünü aynı tonda sarı yapmaya karar veriyorum. Siyah kanalda iken çicek olduğunu gördüğüm alanlara Magic Wand ile tıklayıp seçili hale getiriyorum. (Zemindeki beyaz alanların yapacağım seçimden etkilenmemesi için)
Selective Color'da bu kez Whites seceneğinde iken sarıyı en yüksek değere getiriyorum. Kırmızı için de aynı işyemi tekrarlıyorum.
4.jpg

Bu işlemler bittikten sonra da, kanallarda diğer renklere ait grilikler kalabilir. Bunları yok etmek için. Cyan kanalını seçip (Ctrl-kanal adı) diğer kanallarda bu bölgeleri silebilirsiniz. Bunu her kanal için tekrarlayın.
Aşağıda örneklerde, resmin ilk hali ile, şimdiki hali arasında, kanallardaki değişimi inceleyin. Resmin çok canlı bir renk aldığına aldırmayın. Nasıl olsa her kanalı, seçtiğiniz renk tonuyla basacaksınız. En altta, resmin orjinaline yakın renklerde basılmış halini görüyorsunuz. İsterseniz tümüyle başka renkler de kullanabilirsiniz.
1-.jpg

cyan.jpg

magenta.jpg

yellow.jpg

black.jpg

son.jpg

son2.jpg
Tabii bu ders işin kolay tarafıydı, çünkü CMYK 4 kanaldan oluşur ve bizimde basılacak 4 rengimiz vardı... Peki, ya çiçeklerin herbiri ayrı renk olsaydı?




spot.gif
Yukarıda İşaretli olan iki çiçek de farklı renk olabilirdi. Basmamız gereken renk sayısı 6 oldu. Bu renkler de alfa kanallarında yer alacak.
Önce renklerden birini oluşturalım... Çiçeklerden birini seçili hale getirin. Save selection la kaydedin. Ya da yeni bir kanal oluşturmak için alttaki simgeye tıklayın.
Kanala çift tıklayınca açılan pencerede (Channel Opsion) spot Color seçeneğini işaretleyin. Solidity kısmını 100 yapın (Daha küçük rakamlar, büyüklük durumları ölçüsünde rengi şeffaflaştırır)
Color kısmına tıklayın Color Picker'ın açılmasını sağlayın. Orada custom seçeneğine tıklayın. Custom Color çıkınca, çiceğe vereceğiniz pantone rengini bulun ve okeyleyin.
Açık olan diğer pencereleri de okeyleyerek kapatın...
spot1.gif

spot2.gif
Alfa kanalında renk olması gereken yer beyaz, diğer kısımlar siyahsa, Image/Adjust/Invert seçeneği ile tersini oluşturun.
Diğer çiçek için de aynı işlemleri tekrarlayın.
Bu resmi renkayrımı için filme göndermek üzere kaydederken dikkat edeceğiniz birşey var:
Resmi Photoshop DCS 2.0 formatında kaydedin.

Spot renklerle basılmış resim:

spot3.gif



alıntıdır...
 
Şimdi bu Richard Amcamızın son derece romantik pozu

showlettertz2.jpg


Konu mankenimizin kafasını uygun biçimde çıkartıp Riçırt'ın üstüne yerleştiriyoruz. (Bunun için magnetic lasso toolu kullanıp, ctrl-c ile kopyalayıp ctrl-v ile yapıştırıyoruz.

21mq1.jpg


ctrl-t ile boyutlandırıp uygun hale getiriyoruz Konu Mankenini bilerek aykırı bi tip seçtim ki göze daha hoş görünsün

22io4.jpg


Resmimiz bu hali aldıktan sonra şimdi sıra Hue-saturation değerleriyle oynayarak erkeğimize buğulu bi görünüm kazandırmak, bir nevi rüyaların erkeği yapmak

ctrl-u ile hue-saturation sekmesine girip, ayarları aynen alttaki resimde görüldüğü gibi girelim.

24kk0.jpg


25iy4.jpg


Lens flare sekmesinde aynen alttaki uygulamayı yapalım, siz brightness ve lens typle'larla oynayarak istediğiniz yansımayı elde edebilirsiniz.

26xb3.jpg


Ve sizlere yeni romantik erkeğimizi takdim edelim


27dv6.jpg



alıntıdır.
 
dvole Rutuş plugini....


ilk önce kendimizi bi resim açıyoruz ve devam ediyoruz



























alıntıdır.
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]GIF/Küçültmeniz gerekiyorsa[/FONT] GIF olarak kaydedilmiş resimleri küçültmeniz gerekirse...
Az renkli ve çizgisel resimlerin gif olarak kaydedildiğinde daha iyi sonuç verdiğini biliyorsunuz. Özellikle 1-2 piksellik çizgilerden oluşmuş resimlerinizin daha küçük boyutlardaki görüntülerine ihtiyacınız olduğunda bazı sorunlar yaşayabilirsiniz.

otobusgif.gif


Yukarıdaki resim %50 oranında küçültülünce çıkan sonucu aşağıda görüyorsunuz...
otobus-kgif.gif
Bunu önlemek için yapabileceğimiz birşey var ...
Resmi RGB moda çevirin ve öyle küçültün. (Resim 1) Resim yine tam istediğimiz gibi değil ama hiç olmazsa çizgiler kaybolmadı.
Resmin özelliğine göre yeterli oranda Unsharp Mask uygulayın. Level penceresini açın. Griler siyah ya da beyaz biçimine dönüşünceye kadar ayarlama yapın. (Resim 2)

level.gif

otobus-k1.gif

otobus-k2.gif

Resim 1
Resim 2​

alıntıdır...
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]GIF[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]/Farklı seçeneklerin sonuçları[/FONT] Indexed Color'a çevrilmiş bir görüntünün sonuçları:
jpeg.jpg

grey1.gif

Orijinal
Greyscala
adaptive.gif

macintosh.gif

windows.gif

web.gif

unuform_216.gif

Indexed Color
Adaptive
256 color

Indexed Color
System
Machintosh
Indexed Color
System
Windows
Indexed Color
Web
Indexed Color
Uniform
216 color

adaptive_d.gif

mac_d.gif

win_d.gif

web_d.gif

uni_d_125.gif

Indexed Color
Adaptive
256 color
Diffusion
Indexed Color
System
Machintosh
Diffusion
Indexed Color
System
Windows
Diffusion
Indexed Color
Web
Diffusion
Indexed Color
Uniform
125 color
Diffusion​
alıntıdır....
 
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]GIF/Interlacing, şeffaflık ve animasyon[/FONT]
GIF'i çekici kılan özellikler
Interlacing, şeffaflık ve animasyon GIF formatının desteklediği özelliklerdir.
Interlaced, izleyicinin resmin giderek belirginleşen bir biçimde görünmesidir. Resmin yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla önce 1, 9, 17, 25 ve ....’ci pikselleri görünürken, ardından 2, 10, 18, 26 ve ....’ci pikselleri de görünmeye başlar. Böylece ilk kaba görüntü ile resmin ne olduğu anlaşılır. Interlaced, dosya büyüklüğünü arttırır ama önemsenmeyecek kadar.
(Aşağıdaki örneklerde fark yok gibi görünmektedir ama resmin boyutları büyüdükçe, küçük bir fark oluşur)

desen_normal.gif

desen_interlaced.gif

123x190 piksel/ 23 KB
Normal

123x190 piksel / 23 KB
Interlaced​



GIF’in ikinci avantajı, transparan (şeffaf) kayıt özelliğidir. Transparency işlemi, resmin Web sayfasında şeffaf olmasını istediğiniz bölümlerinden, sayfanın zemin renginin (veya deseninin) görünmesini sağlar.
desen2_normal.gif

desen2_trans.gif

123x190 piksel/ 15 KB
Normal

123x190 piksel / 7KB
Transparan​


GIF'i çekici kılan bir diğer özelliği de hareketli görüntülere olanak tanımasıdır.Hareketin her bir parçası farklı bir layer'da yer alır. Bunların ardarda görünmesiyle hareket etkisi oluşur. Her Layer'ın ne kadar süre görüneceği denetlenebilir.

zurafa.gif

zurafa%20animasyon1.gif

188x151 piksel/ 13 KB
Normal

188x151 piksel / 150 KB
Animasyon​


GIF’in tercih edileceği resimler:
Birkaç rengin tonlarından oluşan geniş alanları olan resimler, logotype’lar, degrade zeminler, eğimli hatların yoğun biçimde kullanıldığı illustrasyonlar, kroki ve şematik çizimler ile karikatür benzeri, Indexed Color'a çevrilerek, GIF olarak kaydedilebilir.

alıntıdır...
 
dostum ben buna bırara bır bulaştım kendımı kaybettım ılgılenmıyorum artık :))



bırde bana msnden yazarmıısn offlıne kullanıyorum
 
[FONT=verdana,arial,helvetica]Quick Edit (Resmin sadece bir bölümünü açma)[/FONT]​
Büyük boyutlu resimlerin bir bölümünde değişik yapacağınız zaman, resmin tümünü açmak ve kaydetmek epey zaman kaybı yaratır. Resmin sadece çalışacağınız bölümünü açıp kaydedebilirsiniz.
Aşağıda yazmama rağman burada birkez daha tekrarlayayım; bu işlemi yapabilmeniz için, resmin modunu, boyutlarını değiştirmemeniz gerekir. Yeni kanal, layer, path eklerseniz, açtığınız resim bölümünü esas resmin içine kaydedemezsiniz.


[FONT=verdana,arial,helvetica]import'tan quick edit'i seçin.

quick2.gif
[/FONT]​
[FONT=verdana,arial,helvetica]Karşınıza gelen pencerede resmin tamamını göreceksiniz.
Resimde yatar ve dikey standart bölümlemeler yapmak (yani sırayla her defasında bir bölümü açıp kapatabilirsiniz) ya da istediğiniz bir bölgeyi seçmeniz mümkün.

Resmin modunu, kanal ve layer sayısını vs vs değiştirmemeniz gerekiyor. Ya da değiştirirseniz bile eski haline getirmeniz gerek. Tabii boyutlarıyla asla oynamamalısınız.
Ben gagayı kırmızı yaptım sadece.
[/FONT]​
[FONT=verdana,arial,helvetica]
quick1.gif


quick3.gif


sonra da export'tan kaydediyorsunuz
[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]
quick.gif
[/FONT]

alıntıdır​
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst