USA SABAH HABERİNE GÖRE
Sigaranın yerine e-sigara
Geçen yüzyılın başında sigara içmek erkekler için tütün çiğnemenin alternatifi olarak kabul edilirken, kadınlar için adeta bir cesaret göstergesiydi.
Yirminci yüzyılın ortalarına doğru sigara içmek yaygın bir alışkanlığa dönüşüvermişti bile. Başlangıçta tütün şirketleri tütün kullanmanın tehlikelerini toplumdan gizleyerek büyük bir suç işledi. Ama tütün ve zararları artık göz ardı edilemeyince tütün kullanımı artık toplumsal bir sorun haline geldi. Bugünlerde halk nazarında yeni bir ürünün kabul görmesi için uğraşılıyor: Elektronik sigara buharı çekmek.
E-sigara olarak da tabir edilen elektronik sigaranın pazarı bugün 4 milyar dolarlık hacme ulaşmış durumda. Tabii yalnızca ABD'deki 90 milyar dolarlık sigara pazarıyla karşılaştırırsak bu aslında çok küçük bir meblağ. Ama Wall Street'teki analistlere göre böyle giderse önümüzdeki on yılda e-sigara normal sigarayı geride bırakabilir. NJOY e-sigara satan i lk şirketlerden biriydi. Şimdi ABD'de 200 şirket var.
Sigara şirketi Lorillard, geçen yıl e-sigara markası Blu'yu aldı. Birkaç ay içinde de Blu NJOY'u geçerek piyasa lideri oldu. NJOY CEO'su Craig Weiss, gerçek sigara görünümü ve hissi veren kendi e-sigaralarının yine de daha avantajlı durumda olduğunu söylüyor. Weiss, NJOY şirketinin stratejisini insanların ölene kadar sürdürmek istediği köklü bir alışkanlığı değiştirmek olarak açıklıyor. Weiss, bunu yapmak içinse rakiplerinin ürettiği cinsten gümüş tüplere veya ışıldayan dolmakalemlere benzeyen ürünler yerine normal sigaraya olabildiğince benzeyen, tiryakilerin kolayca benimseyeceği ürünler yapmayı tercih ettiklerini söylüyor.
Eylül'de İngiliz tıp dergisi Lancet'ta yayınlanan bir araştırma, 6 ay boyunca e-sigara kullanan kişilerin yüzde 7.3'ünün tütün içmeyi bıraktığını gösterdi. (Nikotin bandı kullananlarda bu oran yüzde 5.8.)
Sigaranın yerine e-sigara
Geçen yüzyılın başında sigara içmek erkekler için tütün çiğnemenin alternatifi olarak kabul edilirken, kadınlar için adeta bir cesaret göstergesiydi.
Yirminci yüzyılın ortalarına doğru sigara içmek yaygın bir alışkanlığa dönüşüvermişti bile. Başlangıçta tütün şirketleri tütün kullanmanın tehlikelerini toplumdan gizleyerek büyük bir suç işledi. Ama tütün ve zararları artık göz ardı edilemeyince tütün kullanımı artık toplumsal bir sorun haline geldi. Bugünlerde halk nazarında yeni bir ürünün kabul görmesi için uğraşılıyor: Elektronik sigara buharı çekmek.
E-sigara olarak da tabir edilen elektronik sigaranın pazarı bugün 4 milyar dolarlık hacme ulaşmış durumda. Tabii yalnızca ABD'deki 90 milyar dolarlık sigara pazarıyla karşılaştırırsak bu aslında çok küçük bir meblağ. Ama Wall Street'teki analistlere göre böyle giderse önümüzdeki on yılda e-sigara normal sigarayı geride bırakabilir. NJOY e-sigara satan i lk şirketlerden biriydi. Şimdi ABD'de 200 şirket var.
Sigara şirketi Lorillard, geçen yıl e-sigara markası Blu'yu aldı. Birkaç ay içinde de Blu NJOY'u geçerek piyasa lideri oldu. NJOY CEO'su Craig Weiss, gerçek sigara görünümü ve hissi veren kendi e-sigaralarının yine de daha avantajlı durumda olduğunu söylüyor. Weiss, NJOY şirketinin stratejisini insanların ölene kadar sürdürmek istediği köklü bir alışkanlığı değiştirmek olarak açıklıyor. Weiss, bunu yapmak içinse rakiplerinin ürettiği cinsten gümüş tüplere veya ışıldayan dolmakalemlere benzeyen ürünler yerine normal sigaraya olabildiğince benzeyen, tiryakilerin kolayca benimseyeceği ürünler yapmayı tercih ettiklerini söylüyor.
Eylül'de İngiliz tıp dergisi Lancet'ta yayınlanan bir araştırma, 6 ay boyunca e-sigara kullanan kişilerin yüzde 7.3'ünün tütün içmeyi bıraktığını gösterdi. (Nikotin bandı kullananlarda bu oran yüzde 5.8.)