staj konularına acil yardım...

DeLiBeYaZiM

Kayıtlı Üye
STAJ KONULARI

s1- games
s2- blog
s3- wiki

s4- webquest
s5- cyberhunt
s6- etkileşimli tahtalar
s7- virtual worlds
s8- second life
s9- simulations
s10- facebook
s11- twittwer
s12- videoblog
s13- youtube
s14- gesture based computing
s15- cloud computing
s16- simple augmented reality
s17- intelligent toy based learning
s18- robotics in education
s19-Quest atlantis
s20- web 3.0 ve web 4.0
s21- Motion Capture (3 ve 4. maddeler kaldı)


(1) nedir
(2) nasil kullanılır
(3) eğitime katkıları neler olabilir
(4) eğitimde kullanımı ile ilgili örnekler

arkadaslar bana yukarda yazdıgım staj konularında yardımlarınızı bekliyorum... şimdiden herkeze tşk ederim...
 
Son düzenleme:
---> staj konularına acil yardım...

Sanki Ödevini Yaptırmaya Çalışıyosun Gibime Geliyo:D
 
---> staj konularına acil yardım...

Ben de stajdayım da o konular ne alaka anlamadım.
 
---> staj konularına acil yardım...

STAJ KONULARI

s1- games
s2- blog
s3- wiki
s4- webquest
s5- cyberhunt
s6- etkileşimli tahtalar
s7- virtual worlds
s8- second life
s9- simulations
s10- facebook
s11- twittwer
s12- videoblog
s13- youtube
s14- gesture based computing
s15- cloud computing
s16- simple augmented reality
s17- intelligent toy based learning
s18- robotics in education
s19-Quest atlantis
s20- web 3.0 ve web 4.0

(1) nedir
(2) nasil kullanılır
(3) eğitime katkıları neler olabilir
(4) eğitimde kullanımı ile ilgili örnekler

arkadaslar bana yukarda yazdıgım staj konularında yardımlarınızı bekliyorum... şimdiden herkeze tşk ederim...

Alt tarafta (1) nedir gibi sorular üst taraftaki konular sanırım hepsinin olması tam bir başbelası olmuş. Facebook nedir. Nasıl kullanılır. Eğitime katkıları neler olabilir. Eğitimde kullanımı ile ilgili örnekler bulup yazacaksın anladığım kadarıyla. 20 konudan 15 hakkında net cevaplar verebilirim fakat şu sıralar Askeri Mülakatlara hazırlanıyorum vaktim pek yok fakat dilersen ayın 18'inden sonra sana yardımcı olabilirim ?
 
---> staj konularına acil yardım...



Alt tarafta (1) nedir gibi sorular üst taraftaki konular sanırım hepsinin olması tam bir başbelası olmuş. Facebook nedir. Nasıl kullanılır. Eğitime katkıları neler olabilir. Eğitimde kullanımı ile ilgili örnekler bulup yazacaksın anladığım kadarıyla. 20 konudan 15 hakkında net cevaplar verebilirim fakat şu sıralar Askeri Mülakatlara hazırlanıyorum vaktim pek yok fakat dilersen ayın 18'inden sonra sana yardımcı olabilirim ?

evet kardesim doğru olabilir 18 den sonra da şimdiden tşkler yardımların için....
 
---> staj konularına acil yardım...

evet kardesim doğru olabilir 18 den sonra da şimdiden tşkler yardımların için....

Ne demek kardeşim. Her daim sorularını sorabilirsin. Çoğu konu üzerinde bilgim yok fakat bulduğun verileri buraya ekleyebilirsin mesela
simple augmented reality ne demek nerde kullanılır falan. İngilizce terimleri bulman yeterli. Yeter ki sen de çabalamış ol
 
---> staj konularına acil yardım...

BLOG

(1)NEDİR :

Teknik bilgi gerektirmeden , kendi istedikleri şeyleri , kendi istedikleri şekilde yazan insanların oluşturabildikleri , günlüğe benzeyen web siteleridir.

(2) NASIL KULLANILIR :

Yeni okuyuculara ulaşmak ve okuyucularınızın zamanına saygılı olmak açısından, blogunuzda aşağıdakilere dikkat edebilirsiniz.
1. Blogda Yazarının Tanıtılmaması
Web sitelerindeki ‘Hakkımızda’ (about us) ifadesini ‘Hakkımda’ ifadesiyle yer değiştirin. Kullanıcılar kiminle karşı karşıya bulunduğunu bilmek isteyeceklerdir. İnsanlar, anonim yazardan ziyade karşısında kim olduğunu bilirlerse blogun kredisi artar. Yazarın yanlızca adını yazmak yeterli değildir. Yazdığı alandaki uzmanlığı, ya da tecrübesi, (veya tecrübesizliğinin başına açtığı sorunlar), ve konuyu yazmadaki iştahi, hissiyatı bütün bunlar blog için artıdır.
2. Blog Yazarına ait Fotoğraf
Bloğun yazarına veya kurumsal kimliğine (bu durumda güzel bir biyografi) ait fotoğrafı içermesi oldukça yararlıdır. Bu, bloğu daha kişiselleştirir ve okuyucuya yazarın saklanmadığını orada olduğunu telkin eder. Ayrıca kullanıcılar resmini gördüğü kişiyi rahatlıkla hatırlarlar. Hatta resmin yüksek çözünürlükteki sürümü de konulabilir.
3. Blog Başlıkları
Bloglarda başlık çok önemlidir. Kullanıcılar başlıktan içerik hakkında özet bilgi sahibi olmalıdırlar. Forumlarda geyik muhabbetlerinde kullanılan, ‘üstündeki kullanıcı hakkında yaz’ gibi saçma, ya da ‘Hayatta en önemli şey’ gibi içeriğin her şey olabileceği başlıklar atmaktan kaçınmak gerekir. Başlıklar, arama motorlarında indekslemede ve RSS (sonra açıklanacak) kullanırken önemli kaynaklardandır.
4. Eskiden yazdığınız Önemli blog girişlerinize yeni konularda link verin.
Blogların bence en önemli dezavantajı önemli blog girişlerinizin eski aylarda (arşivlerde) kalmasıdır.
5. Kategorilerinizi iyi seçin.
Eğitim konusunda oluşturduğunuz bir kategoride eğlence ile ilgili bir yazıyı yayınlamak anlamsızdır.
6. Bloglarınıza Düzenli Giriş Yapın
Kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi ve karşılanması web kullanılabilirlikte en önemli prensiptir. Kullanıcılar sizin ne zaman giriş yapabileceğinizi tahmin edebilmelidir. Çoğu blog için günlük giriş en iyisidir. Tecrübeyle sabittir ki, günlük girişler trafik çekmede de çok önemlidir. Bazen günlük giriş yapıp sonraki girişiniz bir kaç ay sürüyorsa değerli okuyucularınızı kaybedeceksiniz demektir.
7. Konuları karıştırmama
Eğer blogunuzda değişik konuları birbirine karıştırırsanız değerli ve sadık bir kullanıcı kitlesi oluşturmanız mümkün değildir. İçeriğinizde belli konuya odaklandığınızda başarılı olma şansı çok yüksektir. Değişik konuları başka bloglar altında tutmak ve bütün bloglardan diğerlerine aynı bölümde (dipnot veya footer kısmı) sistematik şekilde bağlantı vermek daha yararlı olabilir.
8. Kullanıcı İhtiyaçlarını İyi Belirleyin ve Karşılayın
Kendinizi kullanıcı yerine koyun ve kullanıcı ihtiyacını iyi belirleyin. Daha sonra her girişte bu ihtiyacın bir kısmını karşılayacak bir konuyu kararlaştırın. Bu konuya ait iyi bir başlık bularak yazmaya başlayın. Başlığı ilk anda iyi seçin.

(3) EĞİTİME KATKILARI NELER OLABİLİR :

Bloglar eğitimde ilköğretimden doktora eğitimine kadar farklı kademelerde ders içi tartışmalar bilgi ve fikir paylaşımından öğrenci çalişma dosyalarına öğrenci öğretmen idare ve aile arasında iletişim ve işbirliği sağlamaya kadar her türlü alanda rahatça kullanılabilmektedir.Öğrenme ve öğretme sürecinde sosyal etkileşimin önemli olduğu araştırmalarda özellikle vurgulanmaktadır. Öğrenci kendi diliyle öğrendiklerini yansıttığından anlamlandırma zaman içerisinde dil kullanımıyla sosyal bir süreç olarak gelişir. Öğrencilere her zaman ve her yerde ulaşılabilen bir sanal sınıfı ortamı sunar.aynı zamanda ders notları ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlanabileceği bir ortamdır.

(4) EĞİTİMDE KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :

Eğitim içerikli blog: http://bilgitoplumu.blogspot.com
Kütüphane blogu: http://blog.lib.umn.edu
Proje yönetiminde blog: http://blog.gunduz.org
 
---> staj konularına acil yardım...

WİKİ

(1) NEDİR :

Wiki üzerinde herkesin istediği gibi düzenlemeler yapmasına izin veren bir sözlüğü ansiklopediyi ya da veri tabanını andıran web siteleri gibi düşünülebilir. Yapısal olarak blog sayfalarıyla benzerlikler göstermesine karşın , blog gibi tek yazarı yoktur.

(2) NASİL KULLANILIR:

Wiki sayfalarında herkes yazardır ve sitede yer alan sayfayı düzenleme seçeneğiyle yazılmış olan bir metni değiştirebilir.Kullanıcılar bir sözcük hakkında özgürce tanımlama yapabilir tanımlama yapılan sözcüklere yeni yorumlar ekleyebilir Sözcükler ve olanlara ilişkin yapılan yorumlar sistem tarafından otomatik olarak birbirine bağlanır. Her sayfa birçok bağlantıyla birçok farklı sayfaya açılır. Wikiler sadece tanımların değil kullanıcı girişlerinden oluşan hikaye kitaplarının makalelerin haber kaynaklarının fotoğraf ses video gibi medya kaynaklarının da bulunduğu geniş bir ortamdır.

(3) EĞİTİME KATKILARI NELERDİR:

Wikiler de tıpkı bloglar gibi rahatlıkla etkileşim ve bilgi paylaşımı gerektiren konularda eğitim ortamına entegre edilebilir. Öğrencinin bilgiyi oluşturması için geçerli neden olan “ bilgiyi ilişkilendirmesine “ olanak tanır. Araştırmaya dayalı projelerde başvuru için wikiler adeta biçilmiş kaftandır.
Öğrencilerin okulda danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinden faydalanmaları ve mesleki yeterlilikleri kazanmaları sürecinde wiki uygulamalarından yararlanabilir.Yine öğretmenlerin ve yöneticilerin hizmet içi eğitimlerinde mesleki gelişimlerini sağlamak adına wikilerden yararlanmaları mümkündür. Öğrencilere ait veya alanın da kabul görmüş kişilere ait kompozisyon makale şiir deneme roman resim gibi eserlerin otobiyografileri bilgisayar kodlarının görsel malzemelerin yayımına olanak sağlar.

(4) EĞİTİMDE KATKILARI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :

Medialwiki veritabanları ; okul tarihçeleri yıllık materyalleri ya da sınıf projeleri için kullanılabilir.Gruplar wiki projelerini isterlerse çevrimiçi olarak isterlerse de dışa kapalı bir ağ üzerinde çalıştırabilirler.

WikiKitap(wikibooks): web sitesi wiki teknolojisi ile çalışan ortak öğretim edebiyatıdır ki , bilgi ve haberlerin özgürlüğüne dayanarak herkes bu kitabın sayfalarını değiştirebilir ve ücretsiz onu okuma ,kopalama , dağıtma hakkına sahip olabilir.

WikiSöz (wikiquote) : ünlü edebiye kahramanlarının ve şahısların sözlerinin ve atasözlerinin bir araya getirilerek oluşturulan bir mecmuadır.

WikiKaynak (Wikisource) : Faydalı sözcüklerin derlendiği bir bellektir.WikiKaynak wikimedia vakfının bu öenmli sözcüklerin kolayca bulunmasına imkan sağlayan projelerinden biridir. Klavuz bilgileri ,kitaplar, yönetimle ilgili bilgiler , bilgisayar programlarının şifreleri bu önemli ve sıkça kullanılan sözcüklerden bir kaçıdır.Bu bilgilerin hepsi bu sitenin ziyaretçileri tarafından siteye yerleştirilmektedir.

WikiSözlük (Wikitionary) : Her dilde çeşitli sözcükleri içinde barındıran sözlüktür.
 
---> staj konularına acil yardım...

QUEST ATLANTİS


(1)NEDİR :

1- Quest Atlantis bir bilgisayar oyunudur, fakat bilimsel bir metot izlenerek eğitim , eğlence ve toplumsal sorumluluk çerçevesinde yapılandırılmıştır.
2- Quest Atlantis eğitsel faaliyetlerde bulunmak üzere öğrenenleri 3-boyutlu sanal ortama çeken eğitsel bir bilgisayar oyunudur.

(2) NASIL KULLANILIR :

Oyunda oyuncular efsanevi Atlantis şehrini yaklaşan bir felaketten kurtarmaya çalışmaktadırlar.Oyunun senaryosuna göre öğrenenler “ Quest” olarak adlandırılan eğitsel faaliyetleri tamamlayarak Atlantis’in bu felaketten kurtarılmasına yardım etmektedirler.Üzerinde çeşitli öğelerin bulunduğu kişisel sayfalar kullanıcıların quest’leri başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra topladığı puanlar kişileştirilebilen ve avatar olarak adlandırılan özel bir temsil karakterine sahip olma sanal arazi kiralama ve üzerinde sanal yapılanr geliştirme quest’lerin sonucu olarak geliştirilen materyaller ve Quest Atlantis sanal mağazasından puan karşılığı alınabilen eşyalar (QA kartları , QA kalemleri gibi ) sahiplik öğelerine örnek olarak gösterilebilir.

(3) EĞİTİME KATKILARI NELER OLABİLİR :

Genel olarak öğrenenlerin diğerlerinin yaptığı faaliyetlerin sonuçlarını başkalarından basitçe almaları yerine öğrendikleri alanla ilgili eylemlerde bulunmaları gerektiği kabul gören bir düşüncedir . QA eğitim bileşenlerinin , QA ünite planlarının ve daha genel olarak QA içinde yaşanan olayların tasarlanması katılımcı bir çerçeve öğrenme sürecinin merkezi bileşenleri olarak eylemlere ve bu eylemler üzerinde yansıtmalara önem vermektedir.Bu şekilde öğrenenin aktif bir şekilde gerçek ve anlamlı öğrenme işleriyle ilgilenmesi öğrenciye dayalı deneyime odaklı ve sorgulamaya dayalı öğrenme ortamları için temel bir gereksinimdir.

(4) EĞİTİMDE KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :

Quesr Atlantis oyun ortamı 21. yüzyıl için bir öğrenme modeli temsil etmektedir. QA ‘in öğrenme üzerinde olan etkileri ile ilgili yapılan bir araştırmada üç quest’lik bitki ve hayvan hücreleri ile ilgili olarak anlamlı bir öğrenme gösterilmiştir .Benzer şekilde QA bağlamında dünya tarihi öğrenen öğrenciler bu konunun kendi hayatlarına olan ilgisi konusunda büyük aşama kaydetmişlerdir.
 
---> staj konularına acil yardım...

WEBQUEST


(1)NEDİR :

Eğitimde Webquest öğrencilerin bilgileri toplayıp analiz ettiği WEB de kullanılan bir araştırma aktivitesidir.
Öğrenmeyi öğretme üzerine bir çalışma: ‘WebQuest’ öğrencinin etkileşim içinde olduğu bilginin belli bir ölçüde veya tamamen internet üzerindeki kaynaklardan veya video konferans aracılığıyla sağlandığı araştırma yönelimli bir aktivitedir

(2) NASIL KULLANILIR :
Amacın net bir şekilde ortaya konulması ve etkin olabilmesi için Webquestlerinin minimum olarak aşağıdaki bölümleri içermesi gerekir.
• Giriş
• İşlem
• Bilgi Kaynakları
• Süreç
• Değerlendirme
• Sonuç
Giriş:
Öğrenciyi konuya ve kendisini nelerin beklediğine yönlendirmeli
Farklı yöntemlerle öğrencinin ilgisini uyandırmalı
Durumu ortaya koymalı ve duruma ilişkin ön bilgi sunmalı
İşlem:
Yapılabilir, ilginç, güdüleyici, otantik ve öğrenci tarafından yönlendirilebilir olmalı
Etkinliğin sonunda öğrencinin ne yapmasını istediğimize ilişkin bir açıklama içermeli
Bir ürün veya sözlü sunum olabilir
Bilgi Kaynakları:
Öğrencinin işlemi gerçekleştirmesi sırasında yardımcı olması amacıyla öğretmen tarafından belirlenmiş web sitelerinin adresleri
Web ortamı dışındaki kaynakları da içerebilir
Tüm kaynaklar herkes tarafından kullanılmayabilir
İşlemleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi kaynaklarına bağlar da içerebilir
Süreç:
Açık bir şekilde tanımlanmış adımlar
İşlemi başarmak için gerçekleştirilmesi gereken sürecin gözden geçirilmesini sağlar
Öğrenmeye ilişkin tavsiyeler sunabilir
Öğrencilerin gerçekleştirmesi gereken adımlar açık ve öz bir şekilde tanımlanmış adımlara bölünerek öğrencilere sunulmalıdır
Değerlendirme:
Elde edilen bilgilerin ne şekilde organize edileceği
Sonuçları ölçebilme yeteneği
En otantik değerlendirme öğretmen tarafından tasarlanan değerlendirme rubrikleridir
Değerlendirme rubrikleri farklı biçimlerde olabilir
Sonuç:
Web sorgusunu sona erdirme
Öğrencilere ne öğrendiklerini veya ne başardıklarını hatırlatma
Öğrenciler, deneyimlerini diğer alanlara genişletmeleri konusunda teşvik edilir
Sonuçlar ve başarılar üzerinde düşünceler öğrencilerle paylaşılır

(3) EĞİTİME KATKILARI NELER OLABİLİR :
Web sorgularını eğitimciler interneti bir amaç değil de bilgiye ulaşmak için kullanılan bir araç olarak kullanmak amacıyla kullanmalılar. Yani öğrencilere bir konuyu araştırp gelmelerini değl de bu konu ile ile ilgili literatür taraması yaptırarak kendilerinin bir ürün oluşturmalarını isteyebilir. Bu tür uygulamalar öğrencilerin ilgi alanlarına uygun olarak seçilmeli öğrenciyi sıkacak farklı konulara yönlendirmemelidir.

Ayrıca Aktif öğrenme tabanlı yani öğretmen merkezli değil de öğrenci merkezli eğitimin sağlanmasında önemli bir yer tutacaktır. Öğretmen bu çalışmalarda öğretici değil, bir rehber,klavuz rolünü alacak. Öğrencinin aşamadığı problemlerde onlara yardımcı olacaktır.

Kısacası, web sorgulamalarını eğitimde sadece ders olarak düşünmemek gerek öğrenciyi hayata hazırlayacak bir etkinlike düşünebiliriz.Karşılaşabileceği problemlere karşı çözüm yolları bulan bir birey olmasına katkı sağlayacaktır.

(4) EĞİTİMDE KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :

http://www.cografyaegitimi.net/webquest/ogretmen.html
 
---> staj konularına acil yardım...

SECOND LİFE

(1)NEDİR :

Second Life ülkemizde henüz yeterli ilgi düzeyine ulaşmasa da yurt dışında ortalığı kasıp kavuran internetin ilk ve tek yaşam simülasyonudur.second life tamamen dinmamik altyapıya sahip ve tüm bileşenleri internete bağlı sunucularda tutulan bir multiplayer (çok kullanıcılı) bir oyundur.

(2) NASIL KULLANILIR :

Avatar. Öğrenciler kendi avatarlarını seçebilir, ve görünümlerini değiştirebilir. Öğrenciler bu ortama yeni oldukları için, bilgilendirici rehberler hazırlanmıştır.
Rol oynama. Öğrenciler değişik öğrenme tekniklerini (Altı şapkalı düşünme, Balık kılçığı, Akvaryum, Tartışma, Rol oynama, Durum-tabanlı) Second Life ortamında rol yaparak canlandırmıştır. Öğretmen rolünü üstlenerek, değişik tekniklerin tasarlanması ve uygulanması konusunda tecrübe kazanmışlardır.
Rehber. Ortama yeni olan öğrenciler için, Second Life BÖTE alanındaki yerlerin tanıtılması ve her bir alanda ne tür aktivitelere katılacaklarının açıklanması için ortam içerisinde panolar yerleştirilmiş, öğrencilerin adayı gezebilecekleri rehber balonu tasarlanmıştır.
Uygulama. Öğrenciler, katılacakları rol oynama alanlarını kendilerine verilen öğretim tekniğinin uygulamasına yönelik olarak kağıt üzerinde tasarlamıştır.
Birlikte yaratmak. Öğrenciler rol oynama alanlarını kendileri tasarlarken grup halinde çalışmıştır.
Küçük grup çalışması. Öğrenciler öğretim yöntemleri ile ilgili Wiki sayfası hazırlamış ve poster tasarlamıştır.
Grup toplantıları. Dersin hocası ve asistanlarının katılımının olduğu toplantılar ve aktiviteler düzenlenmiştir.
Sosyal paylaşım. Öğrenciler sosyal olarak iletişim kurabilmeleri için sosyal alan tasarlanmıştır.

(3) EĞİTİME KATKILARI NELER OLABİLİR :

Second Life ODTÜ kampüsünde, öğrencilerin kullanımı için farklı alanlar tasarlandı. Öğrencilerin grup çalışmaları yapabileceği grup çalışma binaları kuruldu. Ayrıca büyük grup toplantıları için bir amfi ve öğretim tekniklerinin uygulandığı sanal sınıflar oluşturuldu. Tüm bu düzenler, her öğretim tekniğine uygun şekilde tasarlandı. Örneğin, rol yapma tekniği için bir mahkeme ortamı yaratıldı, bilişim suçları ile ilgili bir oturum yapıldı. Öğrencilerin arkadaşlarıyla sosyal iletişim kurabilecekleri, müzik dinleyebilecekleri ortamlar yaratıldı. Sanal kampüsten ODTÜ’de ders veren tüm öğretim üyeleri, derslerini desteklemek amacıyla yararlanabilir.”
Bulu, öğrencilerin sanal kampüsteki dersleri, değişik, merak uyandırıcı, eğlenceli, etkili, gerçekçi, verimli, yararlı ve motive edici olarak tanımladığını aktardı.

(4) EĞİTİMDE KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖRNEKLER :

http://secondlife.com/
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst