''Tanrı kelimesi konusunda anlaşılamayan nokta şudur; ''Tanrı''kelimesinin Arapça olduğunu iddia eden zaten yoktur.Arapça olmadığı için Kur'an-ı Kerim'de ''Tanrı''kelimesine rastlamak mümkün değildir.İşte laf cambazlığı buradan başlamaktadır.''Esma-i Hüsna'da (99 isminde) Tanrı kelimesi yoktur''diyenlere elbette bulunmaz,çünkü Tanrı kelimesi Türkçe'dir Arapça değildir de ondan diyemiyoruz. ''Allah'' kelimesi.99 isimden başta gelenidir.Allah lafsı ''Aloha, Leh, Lehü,ilah ve Allah kelimeleri aynı kökten gelmektedir. ''Tanrı''kelimesi ''ilah'' kelimesinin kelimesinin karşılığıdır.''La ilahe illallah'', Allah'tan başka ''ilah''yoktur,diyor Kelime-i Tevhidde.Bu manayı iyice inceleyecek olursak,Kur'an,Allah'ın aynı zamanda ''İlah'' (Tanrı) olduğunu da kabul ediyor.Burada tek ''İlah''tan bahsediyor.İlahlar derseniz küfre gidersiniz.Tanrı derseniz olur,Tanrılar derseniz.Çünkü;Allah'tan başka İlah yoktur'' derken mana açıkça ortaya çıkmaktadır. Tanrı kelimesi Türkçe'dir demiştim,Tanrı kelimesi bazılarının iddia ettiği gibi,TAN YERİ kelimesinden gelmemiştir.''Bazı kavimler tanyerine tapıyorlardı da bu nedenle Tanrı demek günahtır'' diyenler yanılmaktadır. Bilge Kağan Destanı'nda "Men Tengri Tegin Bilge Kağan" diyor, yani: "Ben Tanrı'nın yaratmış olduğu Bilge Kağan" diyor. Tanrı kelimesinin kökeni "Tengri-Tengir" kelimelerine dayanmaktadır. Sıralamaya göre önce Tangır,sonra Ten gri , en son Tanrı şeklini almıştır. "Ten gir"i analiz edersek, TEN+GİR kelimelerinden oluştuğunu görürüz. TEN: Tenha, tane tane, (bir bir ) kelimeleriyle aynı köktendir."Eşi benzeri olmayan,eşine tenha rastlanır, tenha bir yer buldum, tane tane say (bir bir say)" cümlelerini çokça kullanmaktayız. Gurmançca'da "Tane" tek yalnız manasında kullanılmaktadır. Mecazi olarak "Eşi benzeri bulunmayan,tek" manalarına gelmektedir. GIR kelimesi: Kaşgarlı Mahmut'un Divanında ve aynı zamanda Gurmançca'da TENGİR "Eşi benzeri bulunmayan büyük" manalarına gelmektedir. Kur'an-ı Kerim'de "Allah'u Ekber" derken Allah'ın büyük olduğunu ve eşi benzeri olmadığını tasdik ediyor. Türk'lerde "Tanrı" derken Kur'an-ı Kerim'e uygun bir tarifle ifade etmektedirler. Bu izahata göre "Tanrı" kelimesinin "Tanyeri" ile bir ilgisinin olmadığını izah edebildik sanırım. İslam a göre: "Ameller niyete göredir" bu durum bize çok geniş bir serbesiyet tanımaktadır. Ben "Tanrı" derken niyet olarak Allah (C.C) yi kastediyorsam Ayet-i Kerime bu yetkiyi bana veriyorsa neden günah olsun ki !!!?